EN8500GT wordt veel te warm

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker59

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2003
Beste mensen,

ik heb een Asus EN8500GT 512 Mb. Deze GPU is vanaf het begin gelijk veel te warm, bijna tegen de 70 graden (68 ofzo).

En dit zonder te gamen, alleen beetje internetten en muziek luisteren, dat is toch niet normaal? Nu weet ik wel dat ik er een cooler op kan zetten, maar dit kan toch niet?

Is er iets mis met mijn kaart?

Groetjes Gino

Jja daar heb ik ook heel erg mijn twijfels bij. Ik heb nu deze kaart, die passief wordt gekoeld:

http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=JBXVHN

denk dat ik maar een andere cooler erop ga zetten, kijken of dat helpt. Of anders waterkoeling. Heb onlangs zo'n Thermaltake gekocht alleen daar zit alleen een coolblock op voor de cpu. Weet jij misschien waar ik die voor de videokaart kan bestellen?

EDIT: Zou dit de oplossing kunnen zijn? Een andere cooler?

Groetjes Gino

Laatst bewerkt:
bij een passief gekoelde videokaart moet je een goede air flow hebben..
oftewel zorgen dat de warme lucht goed wordt afgevoerd via de ene kant en de koude lucht wordt aangevoerd aan de andere kant..
en heb beste is ook om aan de zijkant een koeler te zetten die de lucht er uit zuigd..

bij een passief gekoelde videokaart moet je een goede air flow hebben..
oftewel zorgen dat de warme lucht goed wordt afgevoerd via de ene kant en de koude lucht wordt aangevoerd aan de andere kant..
en heb beste is ook om aan de zijkant een koeler te zetten die de lucht er uit zuigd..

Hey Wouter,

idd klopt en dat was ook wel goed. Ik heb nu zelfs een Thermaltake Armor kast, liquid cooled. De vga wordt nog niet zo gekoeld maar er zit echt een super airflow op met dikke fans, nog wordt die zo warm en ging even gamen en toen werd het 90 graden :shocked: toch niet normaal.........

Weet iemand waar ik de waterkoeling blok voor de vga kan kopen?

Groetjes Gino

Zo warm is dat niet voor een videokaart hoor. Daarbij is de omgevings temperatuur momenteel ook redelijk warm.

Zo warm is dat niet voor een videokaart hoor. Daarbij is de omgevings temperatuur momenteel ook redelijk warm.

Owh is dat niet zo warm? Ik heb niet zo heel veel kaas gegeten van de temperaturen maar het lijkt mij wel hoog, lees ook van die topics en dan hebben ze het toch over 30-40 graden bij normaal gebruik en misschien 50 graden bij het intensieve gamen......

of klopt dit niet?

Groetjes Gino

Ben je niet in de war met de CPU of te wel de processor van je pc?

Ik heb zelf een XFX 6800Xtreme(256MB) en heb hier zelf een passieve koeling op gezet. Zalman ZM80D-HP zonder de optionele fan. momenteel is deze 65ºC als ik een zware game speel wordt deze iets van 71ºC. Volgens de temperatuurs weergave in de NVDIA control paneel ligt de maximum op 125ºC. Ik moet zeggen, dat met de standaard koeler de kaart een graad of 10 koeler is, maar wel behoorlijk meer herri produceerd. Jou kaart is zwaarder dan mijn kaart, dus het is goed mogelijk dat deze warmer is.

Ben je niet in de war met de CPU of te wel de processor van je pc?

Ik heb zelf een XFX 6800Xtreme(256MB) en heb hier zelf een passieve koeling op gezet. Zalman ZM80D-HP zonder de optionele fan. momenteel is deze 65ºC als ik een zware game speel wordt deze iets van 71ºC. Volgens de temperatuurs weergave in de NVDIA control paneel ligt de maximum op 125ºC. Ik moet zeggen, dat met de standaard koeler de kaart een graad of 10 koeler is, maar wel behoorlijk meer herri produceerd. Jou kaart is zwaarder dan mijn kaart, dus het is goed mogelijk dat deze warmer is.

Okay, daar zit natuurlijk wel wat in maar toch vind ik het aan de hoge kant en wil ik de temperatuur wel naar beneden brengen.

Ik ben op zoek naar vga waterkoelingblok, weet jij waar ik die ergens kan krijgen.

Groetjes Gino

water koeling.. :confused: ben ik zelf geen voorstander van..
1 kabeltje niet helemaal goed aangesloten en je hebt water overlast in je pc.. en dan kan je je hele pc weg gooien...

Bedenk dus ook wat de NADELEN zijn van water koeling..
je kan in heel veel winkels daar koelers voor halen.. onderandere ook te bestellen op: www.alternate.nl

en wat crash zei heb ik zelf ook last van: 'de omgevings temperatuur momenteel ook redelijk warm''
Mijn kaart is normaal zown 35 graden idle en bij games 45.. maar nu is het op normaal al gauw 45 graden.. en bij games tegen de 60 a 70 aan..
hier op zolder is het dan ook wel erg snel warm overgens...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan