Encrypten laptop verkloot

Status
Niet open voor verdere reacties.

help123454321

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 jan 2009
Berichten
4
Ongekend domme fout gemaakt hier.. ik wou mn Dell laptop encrypten, wat eigenlijk overbodig is maar het leek me wel veilig ofzo.. Ik zoeken, uiteindelijk diskcryptor geinstalleerd. Ik ben leuk begonnen met encrypten maar halverwege toen ik ondertussen wat dingen zat te lezen zag ik dat er wel dingen fout konden gaan. Daarom het encrypten gestopt (op 15%) en laptop opnieuw opgestart. Stomste wat je kunt doen natuurlijk, heb geen backups of restart disk of iets dergelijks gemaakt.

Ik zit nu in het blauwe scherm, geen herstelpunten beschikbaar. Opnieuw installeren kan ook niet want mijn C drive is "locked". Op het forum van DiskCryptor staan meer van dit soort verhalen, maar het lukt me niet iets bruikbaars te vinden. Verder ook al een andere harddisk in de laptop gezet maar dan zegt hij iets met media "fail" . De harddrive aan een andere laptop kopppelen lukt ook niet (niet vindbaar).

Is er een mogelijkheid om mijn laptop te herstellen? Bestanden beschouw ik eigenlijk al als verloren, alhoewel ik het wachtwoord die ik voordat encrypten begon wel heb. Ik heb daar een ' ? ' in gebruikt wat schijnbaar ook niet mocht.

Al met al een hoop fouten, geen backups. Ik hoop dat iemand me kan redden hiermee, heb er veel voor over, wellicht iets bruikbaars op dat forum te vinden?

Of is alle hoop vervlogen? Alvast bedankt voor jullie reacties.. :(
 
Hallo

"mn Dell laptop ..."

Staat toch een win serienr op de onderkant van deze laptop ???

Betrokken win ??? downloaden op c.d./d.v.d. , en opnieuw installeren nadat je alle partities hebt verwijdert ???

Indien je echt pech hebt ... is de betrokken harddisk echt "gelocked" aan betrokken motherboard , en heb je wel dikke pech.

Ik bedoel hiermee , dat de drive zelf gelocked is , en de elektronica van de drive de data op de platters niet vrijgeeft ....

Denk niet dat men zo ver gaat ... ken wel betrokken prg niet.

Mocht dit jammerlijk genoeg wel zo blijken te zijn ... er bestaat software om een beperkt aantal merken van h.d.d. te "ontlocken" ...

Wel altijd met volledig dataverlies ... dien je wel specifiek om te zoeken , want is niet zo 123 te vinden ....

Peter
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan