encryptiesoftware

Status
Niet open voor verdere reacties.

hangmat

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 mei 2001
Ik zoek goede encryptiesoftware voor USB sticks (nee, ik werk niet voor het openbaar ministerie :D ). Het liefst blowfish of AES. Het moet werken van de USB stick zelf, dus inpluggen, wachtwoord invoeren en gaan met die banaan. Gezien de mobiliteit van de gebruikers is het niet handig als de encryptie alleen werkt op pc's waar het programma op is geinstalleerd, dus de encryptie moet vanaf de USB stick werken. Kingston had een dergelijk principe, maar dat werkt alleen op kingston sticks.

Probeer eens Remora USB File Guard, even installeren op de stick. Daarna moet de gebruiker het de eerste keer instellen en dan werkt het prima.

Laatst bewerkt:
hangmat zei:
Ik zoek goede encryptiesoftware voor USB sticks (nee, ik werk niet voor het openbaar ministerie :D )
[offtopic] hebben die daar dan speciale software voor nodig? zodat die dingen niet gestolen kunnen worden ofzo? heb ik weer wat nieuws gemist?? [/offtopic]

Is er ook een programma dat de stick gewoon beveiligt met een geencrypt wachtwoord? Dus de toegang, dat je niet zonder een wachtwoord op de stick zelf komt. Remora ziet er op zich wel leuk uit hoor, ik zal het eens proberen.

Laatst bewerkt:
bij de sony sticks heb je ook zo iets ...
programma encrypt/decrypt staat op de stick zelf ...
moet je niet eens installeren ...

Password Lock is software that allows you to set a password to prevent unauthorized read/write access to all or part of Micro Vault. Password Lock creates a security drive that does not appear until access is unlocked by entering the password, preventing other people from accessing your data.

Please download the software and copy it on to the desktop or on the Micro Vault. This software is compatible with Windows Me, 2000, and XP only. (No compatible with Windows 98/98SE.)

http://www.sony.net/Products/Media/Microvault/files/PasswordLock20040514.ZIP

Laatst bewerkt:
Ik heb deze gevonden: TakeAway. Je pakt het uit op je usb-stick en is meteen gebruiksklaar.

Het is wel een 30dagen versie. Je kunt daarom maar 1 bestand tegelijk versleutelen. Verder werkt hij goed, alleen pleegt het wel een grotere aanslag op mn CPU dan Cryptext. :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan