Encyclops 1.2!

Status
Niet open voor verdere reacties.

mastermindzh

Verenigingslid
Lid geworden
10 dec 2008
Hallo allemaal.

De laatste keer heb ik Encyclops laten testen toen het nog in de 1.0 (beta) versie zat.
Ik kreeg hierop vaak het antwoord dat de spelling / grammatica niet goed zit.
Ik hoop dat het in 1.2 minder is! Mocht het toch nog voorkomen zeg het dan even vriendelijk. Het is al niet makkelijk die tekst goed te krijgen voor een dyslect.

Verder heb ik de code verbeterd en heb ik wat handige functies toegevoegd :D

Database en contacten exporteren / importeren is er een van, vooral handig als je op meerdere pc's werkt of een van de contacten wilt doorsturen naar een van je vrienden!

Ook zijn er standaard sneltoetsen toegevoegd (ctrl + n = nieuwe enz.)

De rest van de nieuwe functies moet U zelf maar even gaan proberen :D

het programma is te downloaden van deze site.

PS: opmerkingen over de instalatie locatie hoef ik niet te hebben. Er is gekozen voor C:\mi-soft\encyclops. Als dat niet bevalt dan raad ik de portable versie aan! die kan je immers overal neerzetten.

[edit] Er kunnen nu ook buitenlandse telefoonnummers / adressen ingevuld worden. Geheel aan de wensen van gast0224[/edit]

Laatst bewerkt:
Ik zou even een andere manier zoeken voor die databases. (accesdatabase?) Want ik moet allerlei SQL-installaties voltooien, wat een standaard gebruiker misschien te moeilijk is, en dan werkt het nog niet :confused:. Terwijl ik toch écht de link die jouw programma aangaf gebruikte.

Ik kan zonder problemen ook een acces database gebruiken, heb ervoor gekozen dat niet te doen omdat ik met deze nog geen ervaring had.

Er zijn 2 dingen die er voor kunnen zorgen dat het bij jou nog niet werkt.

1. Je voert hem vanaf een netwerklocatie uit (zoals een server)
2. Je hebt iets uitgezet / aangezet onder het instaleren van de sql-handler.

1 lijkt me zeer simpel op te lossen, voor 2 zou je het even moeten herinstalleren.

Als iemand mij concreet de verschillen kan uitleggen tussen een .mdf en een acces database, zou ik dat ook wel op prijs stellen.
Heb deze keer gekozen voor een .mdf database simpelweg om ervaring ermee op te doen.

Er komt in de nabije toekomst (wss na alle hectiek van de decembermaanden) een tutorial over HOE je encyclops succesvol installeerd. (ook de sql).

Programma wordt nu getest door een aantal klanten van mij, maar daar heb ik het dan wel zelf geinstalleerd

[EDit]Ik heb net tog even snel op een virtual pc getest (32 bits XP / 64 bit Vista) en bij mij werken de links IIG. [/EDit]

[EDIT] 2 : PS: bedankt voor de moeite In ieder geval. Ik zal kijken hoe het programma inhoudelijk werkt bij mijn klanten. En zal dan achteraf (in januari) kijken of ik een .mdf database + tutorial aanhoud of dat ik een acces database pak.[/edit]

[EDIT] 3: Ik raad zelf de portable aan om te testen, aangezien deze geen wijzigingen maakt op uw systeem (data wegschrijven in de C:\mi-soft\encyclops map) [/edit]

Laatst bewerkt:
OK. Ik zal binnenkort nog een keer iets uitgebreider testen en de SQL aan de praat zien te krijgen. Als ik wat heb, hoor je het ;)

Fijne feestdagen :thumb:

[edit]Ik ga 'm donderdag voor je testen ;)[/edit]

Laatst bewerkt:
Ik zou graag zien dat jijj hem test. Je let op veel kleine dingetjes.

Jij ook fijne feestdagen

Hoi,
Ik heb de portable versie geprobeerd/getest en had een paar puntjes:
  1. Als je opstart, dan komt er een "modus.txt" bestand in de map. Waarvoor is dat nodig???
  2. Het User-ID is niet aan te passen. Als je wil dat het niet aan te passen is, disable de textbox dan, dan is dat ook duidelijk. Hierdoor vond ik het ook onduidelijk hoe je überhaupt iets moest aanpassen.
  3. Als je de contacten wil sorteren met behulp van de knopjes in de menubalk, dan werkt dat niet. Alleen wel bij sorteren op achternaam.
  4. Als je een database wilt importeren of exporteren, dan staat er dat het opnieuw opgestart wordt, maar dat gebeurt niet, dat moet je zelf doen.

Ik zag dat "modus.txt" aangepast wordt als je een database wilt importeren of wilt exporteren. Dat is misschien niet de handigste manier. Kijk misschien even naar: "CommandLineArgs".

Verder ziet het er goed uit!

Fijne feestdagen!:thumb:

1. zelf al opgelost zie ik :P

2. Mijn fout, opgelost in 1.3 (< nog niet uit hoor)

3. Dat is de bedoeling :D , Het sorteren met de balk wordt gedaan op de achternaam. het geavanceerde sorteren (op andere criteria) kan je niet laten starten met de knoppen op de balk

4. raar, hier doet hij het wel O.o (ik gebruik er "Application.Restart()" voor. Zal er naar kijken

[Edit] dat modus.txt is een tijdelijke vervanging voor de .ini die ik ga maken (met meer info dan alleen dat).
Ik ben vandaag ook benaderd door een masseur of het programma niet ook in het engels geleverd kan worden, daar ga ik dus ook in de .ini mee werken :)

Fijne feestdagen! & Bedankt voor het testen ![/edit]

Laatst bewerkt:
Ik weet niet wat er aan de hand is, maar ik blijf die foutmelding houden. :(

Ik heb die SQL-meuk wel geïnstalleerd, dus ik weet niet waar het aan zou kunnen liggen.

Ik weet niet wat er aan de hand is, maar ik blijf die foutmelding houden. :(

Ik heb die SQL-meuk wel geïnstalleerd, dus ik weet niet waar het aan zou kunnen liggen.

Op een gegeven stap in het proces LIJK je klaar te zijn maar dan MOEt je nog veel (en belangrijke) dingen installeren.

In die stap moet je eerst in de gridview inloggen.

binnenkort (met versie 1.3 of 1.4) komt er een tutorial! :D

sorry :D ik hoop dat je dan nog de kracht kan opbrengen om te kijken. (je moet nu tog wel nieuwschierig worden)

Is goed. Ik wacht op je tut :P

Mooi :D!

Encyclops 1.3 kan nog wel even duren voordat die klaar is I.V.M drukte :D

met 1.3 wil ik ook de tutorial + website uitbrengen :D

Een kleine preview van 1.3:

Ec planner, afspraken maken direct in encyclops!

instellingen, jaja je kunt het programma omzetten naar eigen hand (opstarten met windows, geen splash screen etc. etc.)

Verbeterde structuur van menuitems

Goed! :thumb:

Wat ik nog wilde zeggen, niet vervelend bedoelt, is dat ik je aanraad een familielid o.i.d. naar je site te laten kijken. Er staan best wel wat taalfouten in (bijv. 'Reikosten').

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan