Ene pc 90 % tragere internetverbinding dan de andere pc: hoe kan dat?

Status
Niet open voor verdere reacties.

everhart

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2005
Hallo,

Hoe kan het dat mijn ene pc op www.speedtest.nl steevats bijv. 15.000 KByte/sec. aan kan geven (kan kloppen met het internetabonnemnet van Telfort) en de ander nog geen 10 %?
Zelfs maar maximaal 200 KByte/sec..
Aan de router, waar de beide netwerkkabels in gaan kan het niet liggen, want als ik de moederkabel, komende van de modem uit de meterkast direct in de trage pc stop, heb ik hetzelfde probleem.
Ik heb alles al nagekeken qua netwerkverbindingsinstellingen, volgens mij niets vreemds.
Let wel, ik ben niet zo goed in dit soort dingen, dus de oplossing kan simpel zijn.
De trage pc is net geherinstalleerd, met Windows SP2, SP3 moet ik nog downloaden, maar ben ik nog niet uitgekomen, hoe dat gaat, want is tegenwoordig een heel probleem, merk ik.
Maar...die traagheid was er ook vóór de herinstallatie, dacht ik. Maar had ik niet zo in de smiezen.

De trage pc is al zeker 12-14 jaar oud...en niet zoveel vermogen als de ander, die ook een stuk jonger is, maar aan zoiets kan het toch niet liggen?
Of wel?
Aan de browser misschien?
Kan ook niet, want via Chrome ipv I.E. zelfde problemen.
Wie heeft een idee?:shocked:

De netwerkkaart in die pc zou (bijv.) maar maximaal 10mbit/s aan kunnen ipv. 100mbit/s of 1000mbit/s.

Tijs.

het eerste antwoord is waarschijnlijk ook gelijk de goede:) ik denk niet dat er veel andere oorzaken kunne zijn. als je echt nodig vind om sneller internet te hebben even kijken voor een andere netwerkkaart.

Ik zei al, ik ben nioet zo ingewijd in dit soort zaken, dus dank voor dit antwoord, wat mij ook wel het waarschijnlijke probleem lijkt.
Ik heb een - tamelijk oude denk ik -Realtek rtl 8139 family pci fast nic./I] aan boord.

Volgens deze driverswebsite is de snelheid 10/100 Mbit/s.
In Apparaatbeheer staat er na herinstallatie nooit een geel vraagteken achter, en hoef hiervoor ook nooit een driver te installeren.
Ik vraag mij wel af: kan ik nog extra drivers installeren om de snelheid te verhogen?

De netwerkverbinding geeft net als mijn andere (snellere) pc 100 Mbps aan.
Betekent dat dat ie 100 Mbps aankan en ook op dit moment 'verzet'?
Moet ik dan een tej van 1000 kopen?

Iemand hier nog een antwoord op?
Maar goed, die dingen kosten een paar rotcenten, zie ik.;)

Zo'n Realtek zou een 100 mbit netwerkkaart moeten zijn. Mocht je de driver verdenken: hier kun je drivers downloaden.

Verder heb ik geen tips.

Tijs.

Ik heb op mijn andere pc, waar ik eveneens de firewall van Comodo heb staan eens, die in andere zin ook erg traag was, weggehaald. Plots was ie weer normaal snel! Mijn oude pc (waarvan de downloadsnelheid veel trager was) is trouwens uit beeld, na poging tot herinstallatie bleek de originele MS XP-cd beschadigd, dus kan ik 'm niet meer gebruiken. Ik ga nu over op een nieuwe pc met Windows 7, want updaten van XP blijkt inmiddels (slim van Micorsoft?) een ware crime.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan