Enekel vragen m.b.t. databse

Status
Niet open voor verdere reacties.

chrisje181

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2008
Hallo,

Ik heb een barsysteem programma ontwikkeld, maar ondervind een klein detail.

wij willen graag als bijvoorbeeld de waarde = 0 dat er dan een rood kader om de afbelding komt.

Het barsysteem is als volgt:

Afbeelding | Afbeelding2 | Afbeelding 3

| | |

Vooraad -1 voorraad2 -1 voorraad3 -1

De 2e vraag is:
is het mogelijk om bijvoorbeeld aan te geven dat een waarde uit de database niet negatief mag zijn???

Die eerste vraag is een HTML/PHP probleem, geen database probleem. Databases doen niet aan layout, alleen aan data opslag. Je zult bij het tonen van de data moeten zorgen dat ie et rood kleurt als het negatief is.

Forceren dat een value niet negatief mag zijn kan wel, dan moet je in het betreffende (integer) veld de optie "UNSIGNED" kiezen.

Die eerste vraag is een HTML/PHP probleem, geen database probleem. Databases doen niet aan layout, alleen aan data opslag. Je zult bij het tonen van de data moeten zorgen dat ie et rood kleurt als het negatief is.

Hoe zou ik dat kunnen doen dan in html??

Forceren dat een value niet negatief mag zijn kan wel, dan moet je in het betreffende (integer) veld de optie "UNSIGNED" kiezen.

Waar kan ik unsigned vinden in phpmyadmin dan, zie het nergens staan. En moet het veld type perse integer zijn, heb hem nu als varchar(25) staan??

Hoe zou ik dat kunnen doen dan in html??

Door een style te hangen aan elementen die kleiner zijn dan 0.

PHP:
<div <?php if ( $value < 0 ): ?>style="color: red"<?php endif; ?>>Waarde.</div>
Om een heel simpel voorbeeld te geven. Exacte werking is afhankelijk van het programma dat je gemaakt hebt, maar dat zou niet zo'n probleem moeten zijn als je de rest al gemaakt hebt :)

Waar kan ik unsigned vinden in phpmyadmin dan, zie het nergens staan. En moet het veld type perse integer zijn, heb hem nu als varchar(25) staan??

Ja het moet een Integer zijn, een varchar is een tekst en teksten hebben geen negatieve values.
Je vindt UNSIGNED als je naar de tabel gaat in PHPMyAdmin, de tabel selecteerd en dan het veld bewerkt, onder de dropdown bij "Attributen". Maar als je het met een varchar probeert gaat ie een foutmelding geven want dat kan dus niet.

Door een style te hangen aan elementen die kleiner zijn dan 0.

PHP:
<div <?php if ( $value < 0 ): ?>style="color: red"<?php endif; ?>>Waarde.</div>
Om een heel simpel voorbeeld te geven. Exacte werking is afhankelijk van het programma dat je gemaakt hebt, maar dat zou niet zo'n probleem moeten zijn als je de rest al gemaakt hebt :)

Die code die je hebt neergezet, ga ik zometeen even testen maar vraag me af waar ik de afbeelding moet neerzetten...

het is dus zo dat je een afbeeldingen ziet op het scherm, en die moet dan een rode rand krijgen oid, maar mag ook disabeld worden...

Nog even een extra vraag:

ik heb nu ook een controle pagina erin zitten, om zo te controelren of er wel genoeg voorraad is, maar het script werkt niet...

Code:
<?php
include("connect.php");
echo "Aangepaste versie 1.2 <br><br><br>";

$iBestelling = 1;
$res = mysql_query("SELECT * FROM bier WHERE wat = 'grolsch'"); 
while ($obj = mysql_fetch_object($res)) { 
echo $obj->aantal" "; 
} 

$iTotaal = $res - $iBestelling;

if($iTotaal < 0) {
	echo 	'De voorraad laat uw bestelling niet toe!<br>
			De voorraad bedraagt momenteel: '.$sVoorraad.', en uw bestelling is '.$iBestelling.'.<br>
			Dit komt op een totaal van: '.$iTotaal.'.<br>
			U wordt automatisch terug gestuurd naar de keuze pagina!';
			header('Refresh: 5; url=http://localhost/stambar/bier/');
}
else {  
	header('Location: http://localhost/stambar/barsysteem/bier/grolsch_verwerk.php');
}

?>

kunnen jullie me misschien helpen om de fout te vinden.
deze error verschijnt op de pagina als ik hem open:
Code:
Parse error: syntax error, unexpected T_CONSTANT_ENCAPSED_STRING, expecting ',' or ';' in C:\XAMPP\xampp\htdocs\stambar\barsysteem\test.php on line 8

Als je een afbeelding een rode rand wil geven kan je het beste de afbeelding kopieren zodat je een versie met een rode rand hebt, en dan afhankelijk van de value een van de twee tonen, of je kunt een Border opgeven voor het plaatje, maar dat ziet er niet altijd even netjes uit.

Dat tweede probleem komt vanwege de redirect, daar gebruik je ook enkele aanhalingstekens in en daarom denkt het script dat de string daar voorbij is, terwijl je string gewoon door gaat.

Zie de kleur coding:
PHP:
echo 'dit is tekst met ' erin, en je ziet aan de kleuren dat dat niet goed gaat.';

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan