Enemy Territory probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

buick

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 sep 2001
Berichten
2.879
Ik heb sinds vanochtend een vreemd probleem met Wolfenstein ET.
Zodra ik probeer een multiplayer game online te joinen, is mijn hele internet verbinding weg en lijkt het of het spel 100% van alle bandbreedte weghaalt. Ook de andere pc's op het netwerk verliezen dan de verbinding.
de TX/RX van het modem zijn druk bezig dus er gaat enorm veel data over het net.

Ik dacht eerst aan een virus of spyware dus heb al gescand met virusscanner en Spybot. Die vonden niets.
Vervolgens het spel gede-installeerd en opnieuw geinstalleerd, ook zonder resultaat. Uiteindelijk het spel op een andere XP geinstalleerd en nog steeds hetzelfde probleem.

Ik heb inmiddels gebeld met de helpdesk en die zien ook dat mijn pingtijden omhoog schieten naar > 7000 ms, dus onmogelijk om te gamen.
Sluit ik het spel af dan is direct de verbinding weer terug en heb ik pingtijden van 20 ms.

Spel heeft btw tot gisteravond goed gedraaid en ook het systeem voldoet aan de eisen (Athlon XP 1800+ / 512 MB Ram)

Verder is er ook niets aan het systeem veranderd.

Om het nog wat vreemder te maken kan ik als het spel uitstaat wel normaal downloaden en haal dan 350 Kbyte/sec DOWN en 15 Kbyte/sec UP .

Dat zou betekenen dat het ook niet aan de verbinding ligt.

Ben dus even op een punt dat ik het even niet weet.

Iemand suggesties ?

:)
 
Is zeker niet het spel hoor. Ben ook erg verslaafd aan Return To Castle Wolfenstein: Enemy Territory en speel et elke dag.

Als ik dus online lekker aan et knallen ben, dan is de internet-verbinding gewoon nog snel. Me zusje + me ouders hebben dus gewoon nog snel internet.

Lijkt mij dus alsnog dat er iets met je internet-verbinding mis is. Zit je misschien achter een router ofzo?

-edit-

Heb jij bij Options-System de verbinding wel op LAN/Cable/xDSL staan?

RTCW.png
 
Laatst bewerkt:
Ik zit achter een 10/100 Mbit switch maar dat zou geen probleem mogen zijn omdat ik het spel tot nu tot probleemloos heb gespeeld.
Zelf denk ik ook aan de internetverbinding maar dan blijft het vreemd dat ik zonder het spel te draaien wel bij Tucows kan downloaden mat ruim 300 Kbyte/sec
 
Geplaatst door buick
Ik zit achter een 10/100 Mbit switch maar dat zou geen probleem mogen zijn omdat ik het spel tot nu tot probleemloos heb gespeeld.
Zelf denk ik ook aan de internetverbinding maar dan blijft het vreemd dat ik zonder het spel te draaien wel bij Tucows kan downloaden mat ruim 300 Kbyte/sec

Zoiets vaags heb ik op me school ook;

Internet zelf gaat ontiegelijk traag, downloaden gaat echter als een speer.

Geen idee hoe dat zit.
 
Opgelost (voorlopig)

Het schijnt dat er in een bepaalde update van Punkbuster een bug zat waardoor op sommige systemen enorme hoeveelheden data worden gegenereerd.
Omdat Punkbuster zichzelf automatisch update is het probleem spontaan verdwenen .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan