• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Energie kosten berekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

reuslucius

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2011
Iedereen krijgt 1 keer per jaar een afrekening van zijn/haar energieverbruik. Mijn energieleverancier bied niet de mogelijkheid om door het jaar heen te zien wat mijn eindafrekening gaat worden.

Mijn vraag is er een excel sheet waarbij ik mijn verbruik ingeef en die onder de streep laat zien of ik terugkrijg of moet bijbetalen?

Misschien heb je hier iets aan.
kosten op tabblad kosten neer zetten, met ingang datum van de prijs.

Bijlagen

Hey reuslucius,

Zelf je bedrag berekenen voor Elektriciteit, Gas en water, is bijna niet te doen, omdat er in je afrekening variabelen zitten die je niet vooraf kan bepalen.
Eerst heb je een contract met vaste of variabele prijs?
Dan heb je het Capasiteitstarief, welke je zelf niet kan meten, maar bepaald wordt met je grootste maand afname.
Dus de berekening is met volgende factoren:
je totale stroomafname in kWh
hoe groot je gemiddelde maandpiek is in kW.
Wat hier ook mee speelt is het gebruik van zonnepanelen, welke niet altijd hezelfde vermogen op het net injecteren.

Als ik vanavond thuis ben, zal ik je mijn excel bezorgen, deze gebruik ik al verschillende jaren en geeft een goed beeld, wel niet het juiste door de variabelen.

Groet,
Tech8

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan