Energie stand

Status
Niet open voor verdere reacties.

baws

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 apr 2010
Berichten
1.258
Hallo,

Ik vroeg me af of het bij pc's net zon groot verschil maakt of je bij energie beheer hoge prestaties kiest of gebalanceerd of energiepesparing.
Bij laptops maakt het een groot verschil.
Tevens ben ik benieuwd of er nadelen aan zitten om hem op hoge prestaties te zetten, behalve het energieverbruik.

mvg
 
Wanneer je de pc op hoge prestaties zet, dan draait de processor (en mogelijk ook nog wat andere onderdelen) op de volle snelheid. Ergo: de energiebesparende opties worden dan uitgeschakeld. Behalve het hogere energieverbruik ga je er eigenlijk niets van merken, ook niet ten opzicht van gebalanceerd. De energiebesparende functies zijn namelijk zo geavanceerd dat de mogelijke vertraging voor jou onmerkbaar is!
 
Wanneer je de pc op hoge prestaties zet, dan draait de processor (en mogelijk ook nog wat andere onderdelen) op de volle snelheid. Ergo: de energiebesparende opties worden dan uitgeschakeld. Behalve het hogere energieverbruik ga je er eigenlijk niets van merken, ook niet ten opzicht van gebalanceerd. De energiebesparende functies zijn namelijk zo geavanceerd dat de mogelijke vertraging voor jou onmerkbaar is!

Oke bedankt, bij laptops is het verschil wel mega groot.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan