• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Energie verbruik voorspelling

• Onderwerp starter Onderwerp starter RdS
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

RdS

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2007
Beste Helpers,

Het einde van het jaar komt in zicht en ik ben na aan het denken om van energieleverancier te wisselen.
Gedurende mijn contract heb ik op willekeurige momenten de meterstanden opgeschreven.

Echter nu wil ik graag zien wat mijn gemiddelde verbruik is door de maanden heen.
Maar ik heb nogal moeite om er een fatsoenlijke grafiek van te maken.
Wellicht dat iemand mij kan helpen.

Tevens wil ik ook graag een soort kostenoverzicht maken op basis van mijn eigen persoonlijke gebruik. Als ik de diverse energieleveranciers wil ga vergelijken, wil ik graag hun tarieven kunnen veranderen in mijn excelblad.

Het voorbeeldbestand heb ik toegevoegd.
Wie kan me in de goede richting helpen ?

ps. de eerste 2 maanden zijn vrij laag wegens verhuizing (wellicht niet representatieve data). Verder zit er nog een hele lage periode in (juli) vanwege vakantie buitenshuis gedurende die maand.

Bijlagen

Je had je de moeite kunnen besparen, het gemiddelde verbruik is voor de hele periode 6Kw per dag.

Heb een grafiek ingevoegd, heeft natuurlijk geen zin met dit verloop.

Bijlagen

Maargoed, dan heb ik zo'n gemiddelde van 6kw p/dag. en mijn gasverbruik dan ?

Als ik zoiets zou willen zien over periodes zoals zomer/winter.

Voor het gas doe je hetzelfde. En als je als daggemiddemde over de verschillende periodes van opname steeds hetzelfde verbruik hebt heb je ook geen zomer- of winterverbruikverschil.

zie sheet2
je kan daar weinig trend aan toevoegen.
Gebruik gewoon de V-test van de VREG.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan