Energie zuinige PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

SillyMelody

Banned
Lid geworden
23 apr 2007
Omdat er hier dagelijk soms 4 tot 8 PC's continu draaien, heb ik toch besloten iets tegen het opwarmen van de aarde te doen en tevens op m'n eigen portemonnee te letten.
Ik heb al een systeempje gebouwd met een Jetway bordje met VIA C7 processor.
Best tevreden over, maar voordat ik alle onderdelen bij elkaar gezocht had en alles aan de praat had, wel leuk om te doen, maar dat kost me gewoon teveel tijd.

Mijn oog is nu op een Acer Aspire L3600 Mini PC gevallen die bijzonder zuinig zou zijn met energie( 45 Watt) , alleen heb ik het niet zo op Acer. ( slechte ervaringen mee )

Daarom mijn vraag: zijn er meer fabrikanten die dit soort kleine systeempjes in de aanbieding hebben. Ik weet dat HP ook iets heeft, maar deze zijn toch wat groter en verbruiken meer energie dan de Acer.
Google heeft mij tot op dit moment nog niet veel verder geholpen.
Ik weet het, er zitten ook nadelen aan dit soort computertjes zoals het upgraden van hardware, maar voor het doel waarvoor ik ze wil gaan gebruiken is dit niet van toepassing.

Alvast bedankt, Loony

EDIT even een linkje toegevoegd http://www.ciao-shopping.nl/Acer_Aspire_L3600_Pentium_Dual_Core_E2140__858610?AID=1&KID=36692&s_kwcid=ContentNetwork|1392518387

Laatst bewerkt:
Inderdaad een leuk dingetje, maar ik kan nog niet ontdekken waar de data opgeslagen wordt.
Ze vermelden dat hij uit te rusten is met harde schijf , daarbij ga ik er van uit dat deze er niet in zit. Dat zal dan dus wat meer energie vragen dan de 20 watt die opgegeven wordt en het totaal zal wat duurder uitvallen.

Ik heb al wat meer van dit soort niet complete systeempjes gevonden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan