Energiebeheer werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

fajalobie

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2004
Berichten
33
Ik heb bij het onderdeel Energiebeheer ingesteld dat mijn monitor na een uur geen gebruik en mijn vaste schijven na twee uur uitgeschakeld moeten worden.
Maar dat gebeurt niet, alles blijft rustig aan staan.
Weet iemand wat je hieraan zou kunnen doen behalve formateren?

Mijn besturingsysteem is win 98 se:eek:
 
Zijn er nog programma's actief op de achtergrond?
Dat wil soms het 'op standby' zetten ook nog wel eens belemmeren.
Ik weet niet of jou BIOS ook nog instellingen heeft wat betreft het op standby zetten van apparaten, kijk hier ook eens even.
 
Geplaatst door Admin_Frisian
Zijn er nog programma's actief op de achtergrond?

Ik heb de helft van de programma's die gelijk opstarten bij aanzetten uitgezet bij msconfig.
Nu gaat het beeldscherm inderdaad uit.
als je de optie vaste schijven uitschakelen instelt wat kun je dan verwachten?

Ik dacht dat dan de pc uit zou schakelen?
 
Alleen de monitor gaat uit na de ingestelde tijd, maar de pc op standby zetten lukt niet
Ik heb bij het bios gekeken maar daar kan ik niks specifieks vinden.
welke instelling zou ik moeten aanpassen?:confused:
 
Geplaatst door fajalobie
als je de optie vaste schijven uitschakelen instelt wat kun je dan verwachten?
Dat de harde schijf na de ingestelde tijd stopt met draaien, voorwaarde is wel dat er geen schijf activiteit moet zijn.
Alleen de monitor gaat uit na de ingestelde tijd, maar de pc op standby zetten lukt niet
Ik heb bij het bios gekeken maar daar kan ik niks specifieks vinden.
welke instelling zou ik moeten aanpassen?:confused:
Controleer eerst even of de slaapstand aan staat. Ga naar Start -> Configuratiescherm -> Beeldscherm -> Schermbeveiliging -> knop Energie -> Tabblad Slaapstand en kijk of "Slaapstand inschakelen" is aangevinkt (in win98 ongeveer op dezelfde plaats als XP geloof ik?).

Het is maar net of de BIOS energiebeheer ondersteund, je zou kunnen gaan zoeken naar termen als "Suspend mode", "HDD Power down" of "Power management"
Hoe oud is je PC eigenlijk?
 
[QUOTE}
Het is maar net of de BIOS energiebeheer ondersteund, je zou kunnen gaan zoeken naar termen als "Suspend mode", "HDD Power down" of "Power management"
Hoe oud is je PC eigenlijk?
[/QUOTE]

Ik heb de pc gekocht in juni 2000
Moederbord Asus K7V

Volgens mij kan je win98se niet in de slaapstand zetten, je kan het wel standby zetten

Ik ga zo kijken naar de biosinstellingen zoals je aangaf, ik ga vanavond niet meer kunnen reageren.

Alvast bedankt en morgen plaats ik wat ik in het bios ben tegengekomen.
 
Geplaatst door fajalobie
[QUOTE}
Het is maar net of de BIOS energiebeheer ondersteund, je zou kunnen gaan zoeken naar termen als "Suspend mode", "HDD Power down" of "Power management"


Wederom bij bios gekeken. Ik heb het onderdeel Power gevonden. Daar komen twee opties voor die het misschien zouden kunnen zijn.

De opties
Hdd power down
suspend mode
Beide staan op disabled, durf even niet op enabled te zetten.
Welke denk je?
 
Volgens mij is het geen van beide opties. Bij HDD power down kan je een tijd instellen waarop je harde schijf wordt uitgeschakeld en suspend mode is het ook niet.
In ieder geval hartelijk bedankt voor je moeite die je hebt genomen om te helpen.
 
PC in slaapstand




Ik dacht dat dan de pc uit zou schakelen?


Volgens mijn installatieboekje zal de PC met Windows 98 SE niet in slaapstand gaan als de harde schijf op fat32 is geformateerd.
 
Klopt helemaal, maar het is wel een teken dat je moederbord energiebeheer ondersteund. Waarom dit dan niet lukt in Win 98 begrijp ik dan ook niet.
Het is alweer een tijdje terug dat ik Win 98 gebruikt heb, dan vergeet je weer snel dingen :)
Misschien dat er nog andere mensen zijn die een oplossing weten.
 
Re: PC in slaapstand

Geplaatst door JaapJvanVeen





Volgens mijn installatieboekje zal de PC met Windows 98 SE niet in slaapstand gaan als de harde schijf op fat32 is geformateerd.

Hoe zie je dat of de pc in fat32 is geformateerd ?
 
deze computer openen en dan op een harde schijf klikken met je rechtermuisknop, eigenschappen en dan bij bestandssyteem kijken.
 
Win 98 kan alleen maar met FAT32 omgaan. WinXP heeft bij voorkeur NTFS.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan