Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Privacywetgeving
Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.
Hallo Frans,
Eigenlijk niet, maar zo mag je het ook uitleggen. Of dat aansluit bij je jaarafrekening waag ik te betwijfelen.
Ik heb nog geen jaarafrekening gezien waarop een energieleverancier zijn berekening geeft,
maar ik ga er van uit dat zij eerst de volle mep berekenen en daarna de korting volgens het prijsplafond.
Het is maar een idee. We zullen zien.
Groet
Dirk
p.s. je hebt dus een goede dag?
klopt toch niet helemaal
echter popipipo zegt klopt niets van
an 1 januari t/m 31 maart was je contracttarief € 3,20 per m3. Je verbruikte in deze periode 660 m3 gas.
Van 1 april t/m 15 april was je contracttarief € 1,40 per m3. In deze periode verbruikte je 40 m3 gas.
Je leveringskosten voor gas waren in deze periode in totaal € 2.168
(660 x 3,20 + 40 x 1,40 = 2.168).
[COLOR="#FF0000"]Je gemiddelde tarief was in deze periode € 3,10 per m3 gas. Dit berekenen we door je kosten te delen door het verbruik (2.186/ 700 = 3,10).
Je gemiddelde contracttarief was dus € 1,65 hoger dan het prijsplafond (3,10 - 1,45).[/COLOR]
Je verbruik was 700 m3. Dit ligt boven het verbruiksplafond voor deze periode (620 m3). Voor de eerste 620 m3 geldt het prijsplafond. Voor de 80 m3 daarboven betaal je het tarief van je contract.
De vergoeding van het prijsplafond is dus € 1.023 (620 x 1,65 = 1.023). Dit bedrag wordt op de jaarafrekening in mindering gebracht.
Je leveringskosten voor gas komen dus uit op € 1.145 (2.168 - 1.023 = 1.145).
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.