Energiezuinige Game PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

rudiepudie

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2009
hallo beste mensen,

Bij deze ben ik bezig om een energiezuinige game/hardcore pc samen te stellen.
Onderhand kom ik er niet meer uit...:confused:

Daarom roep ik jullie hulp allemaal in voor de volgende vraag:

Ik wil een computer hebben die zoveel mogelijk kracht geeft terwijl hij zo weinig mogelijk gebruikt.

Zelf zit ik te denken aan:
i5/i7
8 GB geheugen.
2GB 6950
OCZ 120 GB vertex 3
1 TB extra schijf energiezuinige versie.

Geld speelt geen rol.

Iedereen mag zich uitleven maar ik wil wel alleen serieuze antwoorden.

Alvast bedankt iedereen:thumb:

Mvg,

Rudiepudie

Sorry voor de OT maar vanwaar de nadruk op energie zuinig?
aangezien je toch een groot bedrag uitgeeft aan je pc,

en volgens mij vebruikt de gemiddelde oude wasmachine meer stroom dan een pc.

Het is namelijk niet voor mezelf maar voor mijn bedrijf.

Er zijn mensen die graag gamen voor bijvoorbeeld 1,5 uur en daarna hun pc aan laten staan ( idle dus )

Dan zou ik graag geen tot weinig energieverbruik willen zien.

ja als het niks uitmaak pak dan een vette game pc en de stroom maak toch niks uit dan?

Het nadeel aan een computer is dat hij meestal stroom vreet zonder dat je het door hebt ( fanatiek downloaden enz.) dat probeer ik te verkomen hiermee!

Je zou dan bijvoorbeeld met policy's of met programma's zeggen dat de computer afgesloten wordt om een bepaalde tijd ;)
Zo gaan de computer gewoon uit, en dan heb je geen last van dat de computer op idle blijft staan.

het probleem daarmee is dat u en ik weten hoe dat werkt maar een normale "leek" die gewoon een spelletje enz. wil spelen weet dat niet ;)

Nee maar jij als beheerder kan dat toch installeren, als het op een bedrijf is zijn er toch normale sluitingstijden?
Je zou dan bijvoorbeeld kunnen instellen dat alle computers om 6 uur afsluiten, de gebruikers hebben hier dan niets mee te maken alleen de beheerder.

idd wat westsidemg zegt, gewoon een shutdown timer oid.

zou trouwens graag komen werken als je bij jou bedrijf gewoon spelletjes mag spelen :P

Het nadeel is dat ik computers ben van plan te gaan leveren aan particulieren die dan thuis een spelletje kunnen spelen dus ze moeten een gewone installatie hebben.

Laatst bewerkt:
Nu begint het een beetje onduidelijk te worden.
Jij gaat computers samen stellen, waar mensen thuis op kunnen gamen?
Dus eigenlijk een leen game pc?

Okee misschien ben ik een beetje onduidelijk:

Ik werk in een mkb en we proberen te groeien ( logisch??) maar om groot te kunnen zijn moet je iets nieuws hebben, dit is ons idee:
zo zuinige mogelijke (maar toch krachtige) computers te bouwen om te kunnen gamen.

Eigenlijk een soort Alienware alleen dan energiezuiniger ( en wel een normale prijs ;))

Oke nu begrijp ik het, jullie willen gewoon game pc's verkopen die energiezuinig is.
Dat wordt eigenlijk wel een probleem, je zou bijvoorbeeld wel voor een wat lichtere voeding kunnen gaan, er zitten nadelen aan en voordelen.
Maar je kan niet beslissen of de klant de koper dus de computer aan wil laten staan of niet.
De installatie van Windows die doen jullie dan ook zelf?
Want dan zou je bijvoorbeeld bij het energie beheer van alles kunnen instellen dat hij op standby gaat of dat er componenten wordt uitgeschakeld na een bepaalde aantal minuten niet actief, daarmee kan je eigenlijk al een gedeelte van de stroom besparen.

Ik denk dat het belangrijkste is om een gulle middenweg te creëren, want een game pc is eigenlijk nooit energie zuinig.

Laatst bewerkt:
Game PC en Energiezuinig, dat bestaat niet. Maar als je niet gamet, dan is het energiegebruik ook veel lager.

een HD6950 is niet zuinig

energie zuinig maar tog een game pc kan wel

de HD6670 heeft genoeg aan een 400watts psu
de i5 2400S heeft een TDP van 65watts en is tog redenlijk krachtig
hou de koeling passief dat scheelt ook een aantal watts

een harde schijf die zo min mogenlijk energie opslurpt
en 4gb aan ram die weinig volts/watts nodig heeft
en laat de SSD maar weg scheelt ook weer wat watts

klikederklik
natuurlijk is dit veel zwakker dan wat jij in gedachten had maar het is wel sterk genoeg om hedendaagse game's te kunnen spelen

Laatst bewerkt:
Kijk dat zoek ik!

Wat ik het liefst zoek is een computer die power heeft als het nodig is, en weinig als er niks van hem gevraagd wordt.

wat best logisch is natuurlijk maar minder dan de gemiddelde PC.

Edit:

Wat zouden jullie er van vinden / hoe denken jullie over een Z68 bord met Virtu en 2x SSD in raid 0?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan