Engelse datum

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sjoef
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjoef

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2009
Hallo, ik een paar brieven waar onder andere een datumveld gevuld wordt vanuit een database. Nu wil ik dat mergefield omzetten naar het engelse/amerikaans format. Dus 14 augustus 2014 moet worden August 14th 2014. Heeft iemand enig idee hoe ik dat kan doen?

JoZ

Veld selecteren en de taal ervan instellen op Engels. Daarna met <F9> het veld bijwerken.

Michel, dank voor je snelle reactie. Maar ik krijg het nog niet helemaal voor elkaar. Uit het mergefield krijg ik bijv 11 juni 2014. Als ik dan de tekst selecteer en bij tabblad Controleren kies voor Taal-Voorkeursinstallingen en selecteer daar Engels dan vertaald de tekst naar 11 june 2014 ipv june 11th 2014. Wat doe ik fout?

Niet zo veel. De standaard opmaak van een getal is nu eenmaal een getal, dus 14 is altijd 14. Tenzij je de opmaak verandert. Je hebt daarom voor de door jou gewenste opmaak 3 aparte datumvelden nodig. Vraag is natuurlijk of dat ook kan in jouw document, omdat je een veld hebt dat uit een database komt, maar wellicht dat je met een bladwijzer en 2 REF velden nog een eind kan komen. Op basis van een gewoon DATE veld ziet de opmaak er dan zo uit:
Code:
{ DATE \@ "MMMM" } { DATE \@ "d" \* Ordinal }, { DATE \@ "yyyy" }

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan