engelse songteksten

Status
Niet open voor verdere reacties.

jochemjuhb

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2011
Berichten
45
Hallo, ik wil graag weten of er ook een programma is die engelse songteksten schrijft zoals je het zegt. Dit is voor een zanger uit iemands band.
 
De vraag is of je daar iets mee opschiet.

Er zouden twee mogelijkheden kunnen zijn:
  1. een programma dat de officiele phonetische 'spelling' gebruikt
  2. een programma dat in 'gewoon' alfabet de uitspraak uitschrijft

bij 1: in de praktijk bijna onleesbaar en zonder een echt uitgesproken voorbeeld (hoorbaar) nauwelijks na te doen.

bij 2: problemen:
Engels of Amerikaans: welke van de twee zou het programma gebruiken en hoe is de songtekst bedoeld?
Bovendien: als de uitspraak van één bepaald persoon is opgenomen in zo'n programma dan zou het al accentloos engels moeten zijn.
Voor sommige songteksten is dat misschien niet wenselijk.
Een tekst van de Dubliners in "the Queens english" lijkt me niet om aan te horen.

In het Engels zijn er een aantal lettercombinaties die in verschillende woorden op verschillende wijze worden uitgesproken.
Dat betekent dat een programma niet op geautomatiseerde wijze een lettercombinatie kan omzetten naar een phonetische schrijfwijze. Dat wordt dus grotendeeld handwerk.
Consequentie: kans op fouten; mogelijke consequentie: aanschaf programma kost a lot of money.


Beste oplossing:
gewoon engels leren
 
Hij is dislexties

  1. Als jij denkt dat dat betekent dat hij dan helemaal niks kan leren, heb je het fout
  2. Als je gelijk hebt dat hij geen engels kan leren, hoe zou hij dan wel de uitgeschreven teksten kunnen lezen? Verklaar me dat eens.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan