engelse template in nederlandse setting...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pipske

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 feb 2010
Berichten
3
Hallo,

Techn geg: phpbb3.06

Ik probeer een nieuw (nederlandstalig) forum aan te maken met aero-red template. Nu kwam ik erachter dat het dus niet kan omdat hij geen nederlands verstaat. Nu ben ik ******eigenwijs en wil persé die aero red kleurtjes en layout... maar ben een noob in forumlandia... :rolleyes:

Hoe kan ik nu de template van aero red (subsilver based) aanpassen dat de "wijzig, quote en andere knopjes" werken> Nu staan ze er geeneens! Of desnoods de standaard subsilver2 dusdanig aanpassen datie eruit ziet als de aero red?
Maakt me niet uit dat het ff werk is, als ik amar weet hoe het moet...

Kan iemand me helpen?
 
Laatst bewerkt:
Ik ben niet bekend met het wijzigen van templates, maar in het algemeen is het een kwestie van de plaatjes aanpassen zodat er nederlandse tekst op staat en in de language file alle variabelen nalopen zodat de juiste tekst erin staat.
 
Ik ben niet bekend met het wijzigen van templates, maar in het algemeen is het een kwestie van de plaatjes aanpassen zodat er nederlandse tekst op staat en in de language file alle variabelen nalopen zodat de juiste tekst erin staat.

Ah, dank voor je reactie! Dat klinkt hoopvol... maar hoe doe ik dat? :confused:

Grzzz, Pip
 
Vaak heb je er language files bij zitten, die je zelf kunt wijzigen. Bijv. English.php of en_gb , iets in die richting... En plaatjes zijn vaak gifjes met tekst daarin die zou je kunnen wijzigen met bijv. Photoshop ofzoiets.

Is t een bekend pakket heb je vaak meer geluk en zijn er ergens al languagepacks te vinden!

Kom je er nog niet uit laat het even weten dAn kijk ik met je mee!

Edit: language files zitten vaak in een mapje language(logisch;)), en zien er over t algemeen uit als:
Search = "Search" ;
achter de = kun je dan vervangen voor het Nederlandse woord..

Maar je gebruikt phpbb? Volgens mij zijn daar gewoon nederlandse language packs voor met een vrij heldere how to.
 
Laatst bewerkt:
Het is me uiteindelijk gelukt en het lijkt me wel zo netjes om ook te melden hoe.

Ik heb de engelstalige template gehouden, maar met Nederlandse language file. Daardoor verdwenen sommige knoppen omdat hij de nederlandstalige commando's niet herkende.

Ik heb toen de images uit de originele template ge copy/paste en vervolgens opnieuw toegewezen in de nederlandse versie. Was uiteindelijk best wel simpel. ;)
De knopjes zijn nu nog wel engelstalig, maar zodra ik wat tijd over heb zal ik ze fotosjoppen naar nlse.

Bedankt voor jullie hulp! :)

Grzzz, Pip
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan