engelse versie WinXP professional

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erwin Schipper

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 dec 2006
Berichten
2
Hoe kan ik Windows XP Professional installeren over Win98, zonder een schone installatie
uit te voeren?
'k Vergeet kennelijk te vermelden dat het een Engelse versie betreft van XP
 
Laatst bewerkt:
Hoe kan ik Windows XP Professional installeren over Win98, zonder een schone installatie
uit te voeren?

ik heb hetzelf nog nooit gedaan en ik zou van te voren ook zeker voor een backup kiezen maar het moet als volgt mogelijk zijn.

hij vraagt op een gegeven moment waar je hem wil instaleeren kies je een schijf al heb je er meerder schijven inzitten zou ik zo ie zo voor een andere schijf kiezen als waar hij nu opstaat zo dat mijn documenten enzo beschikbaar blijven . maar het moet ook mogelijk zijn op de zelfde schijf hij vraagt of je wil formateren kies je geen wijzigingen aanbrengen en dan kies je windwos instaleren in de map windwos (je 98 dus) en dan moet hij hem als alles lekker verloopt in die map gaan instaleren hij verwijderd dan de windwos 98 bestanden en in de zelfde map zet hij XP en je documenten staan er nog op en misschien als het heel erg mee zit herkent hij je gebruikr ook nog dus dat je geen nieuwe gebruiker aan hoef te maken.

sucses ik kan je niks garanderen maar het is wel mogelijk geloof ik
 
Hallo !

Als vanuit een Win 98SE installatie de XP-CD in de speler doet, krijg je vanzelf de vraag of je wilt updaten.
Als je daar "Ja" op zegt wordt er een rapport gemaakt over de evt. aanwezige soft- en hardware die niet compatible is.

Je kunt dan je maatregelen nemen en XP installeren zonder verlies van gegevens.

Maar: ik zou liever m'n gegevens back-uppen en voor een schone XP-installatie in NTFS gaan.

Als je een Engelse XP over een nederlandse Win SE98 wilt installeren: dan is dus niet mogelijk.

Succes,

Harry.
 
Een upgrade naar WinXP vanuit Win98 kan problemen opleveren met de drivers e.d.
En ook kan het voorkomen dat je bestanden niet (goed) meer kan benaderen.
Daarvoor is een back-up zeker aan te raden en zoals Harry ook al zegt, een schone installatie met NTFS als bestandssysteem is nog meer aan te raden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan