• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Engelse waarden van Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

galoed

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 sep 2008
Hallo allemaal,

Ik heb met (nederlandse versie) Excel 2007 een zoekfunctie gemaakt, als ik dus in een cel bijvoorbeeld een bepaalde waarde invoer dan komt daar de bijhoorende zoekresultaten bij.

Na een tijdje puzzelen is het me gelukt en heb ik er dit van gebakken:
=ZOEKEN(A2;database!$A$2: database!$A$52;database!$B$2: database!$B$52)
(de Spaties tussen dubbelepunt en database heb ik daar geplaats om smileys te voorkomen)

Ik gebruik 2 bladen waarvan database blad 2 is. Daar zet ik alle informatie in die ik wil gebruiken, in blad 1 heb ik een opmaak gemaakt zodat ik die kan gebruiken als een "zoekmachine" (ik weet ook dat er vast andere manieren zijn om dit te bereiken, maar mijn voorkeur is dus echt dat ik dit met Excel kan maken)

Hopelijk begrijpen jullie een beetje wat ik ermee wil bereiken. En nu mijn vraag(eindelijk :P):
Kan iemand mij helpen of vertalen hoe ik dit: =ZOEKEN(A2;database!$A$2: database!$A$52;database!$B$2: database!$B$52) naar het engels kan vertalen. Zodat deze waarden ook in engelse Excel versies werkt. Als ik alleen daar het engelse principe van weet dan kan ik de rest zelf invullen betreft de andere waarden die voorkomen in mijn excel bestand.

Bedankt!

Code:
=LOOKUP(A2,database!$A$2:database!$A$52,database!$B$2:database!$B$52)

Als je jouw formule gebruikt in een NL-excel versie, en deze wordt geopend met een anderstalige excel, worden de formules automatisch in de gebruikte taal geplaatst.

Joske

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie,

Maar geldt dat ook als je die formulie in een engelse versie plaatst en dat die dat dan direct vertaald, of moet je dan echt je opgeslagen NL versie opnen met een EN versie van excel?

Ik weet namelijk niet of een PocketPC versie van Excel dat ook doet? want daar draait het "stiekem" helemaal om. Net weer geprobeerd of ik mijn NL versie kan openen in mijn pocketversie, alles ziet er gewoon hetzelfde uit, behalve dat de formule mist. Voor de zekerheid had ik een simpele formulie geplaats die engelstalig was, en dat werkte gewoon. Na mijn weten ondersteund pocket Excel dus wel gewoon formules en blijken die ook hetzelfde te zijn...

Dat wordt testen.
Ik geloof dat o.a. de functie "somproduct" niet werkt op een pocketPC.
Dus is het maar af te wachten of deze functie het wel doet !

Joske

Een functie die ook niet mee vertaald wordt is
Ned: weeknummer
Eng: weeknum

Maar voor de volledigheid voor als je het niet weet kun je dit bestandje gebruiken.
Dit vertaalt alle functies in het Ned, Eng, Fr, en Du.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan