• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Engelse woorden leren

Status
Niet open voor verdere reacties.

asseya046

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2012
Kan er in excel een eenvoudig hulpprogrammatje gemaakt worden,
voor het aanleren en het juist schrijven van engelse en nederlandse woorden.

Zoals in mijn bijlage op werkblad 2 de woorden in een rij staan en de juiste vertaling ernaast.

Zodat op werkblad 1 een willekeurig woord wordt getoond, zodat men de juiste vertaling
er onder moet bijschrijven.

Bovenste rijen van Nederlands naar Engels

Onderste rijen van Engels naar Nederlands

Met telkens een button knop om naar het volgende woord te gaan en uiteraard moet het
aangeven of het juist of fout is.

Bestaat er hier al iets voor of kan men dit in excel maken ?

Bekijk bijlage VERTAAL OEFENING.xlsx

Laatst bewerkt:
Beste Cobbe,

Het was fijn te horen hoe blij mijn dochter was om haar engelse woorden te oefenen
op een speelse manier.

Maar uit haar blijheid, stelde ze me enkele vragen.

Papa, hoe kan ik de woorden zien, die ik nog niet echt goed ken of hoe kan ik zien hoe het word geschreven.

Daarom heb ik nu nog enkele vragen

Kan er een button knop gemaakt worden zoals in het voorbeeld (bijlage) met een vraagteken. Zodat wanneer
ze daar op drukt. Het woord in het vakje ernaast zichtbaar wordt.

Ook heb ik gezien toen ik bij haar zat. Dat de woorden die zij al heel goed kon, teveel bleven komen.

Waardoor mijn tweede vraag is kan hier een teller opgezet worden per woord, wanneer zij bijvoorbeeld 10 keer
het juiste woord heeft gegeven dat dit woord niet meer opgegeven wordt. En eventueel met een rest button om
alles te resetten. Zodat de woorden terug komen.

Mijn derde vraag is kan hier een keuze gemaakt worden in bijvoorbeeld categorieen.
Zodat ze steeds groepen met andere woorden te zien krijgt.

Ook de rode kleur bij het begin van het woord, kan dit geel of oranje zijn, zodat ze het woord ingeeft en entert. Dat ze
dan door de kleur groen of rood kan zien of het goed of fout is. Wanneer het fout is zou ze op de button knop kunnen
drukken met het vraagteken en zien wat het juiste is.

Ik denk dat dit voor de mensen hier op help mij met jonge kinderen een mooi hulpmiddel kan zijn voor hun engels te oefenen
of andere talen, maar het kan ook gebruikt worden voor jonge kinderen bij hun wiskunde (vermenigvuldigen, delen,
optellen en aftrekken)

Bekijk bijlage VERTAAL OEFENING(cobbe).xlsm

Laatst bewerkt:
Misschien is dit iets; laat je dochter het maar eens testen.

Edit: Zo kan ze nog wel spieken, maar daar is vast nog wel iets op te verzinnen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Misschien is dit iets; laat je dochter het maar eens testen.

Edit: Zo kan ze nog wel spieken, maar daar is vast nog wel iets op te verzinnen.

Beste HSV,

Bedankt voor uw inzending,

Ik heb dit zelf even bekeken, want uiteraard is mijn dochter nu nog op school.

Bij uw inzending zie ik echter 1 probleem, alles staat op volgorde, wat kinderen al snel leren en
niet de hoofdzaak leren.

Bijvoorbeeld met wiskunde is dat heel hard. 1 x 1 = 1, 2 x 1 = 2, enz...

Maar doe deze oefening willekeurig, dan moeten ze terug nadenken. Begrijp je wat ik bedoel ?

Ik begrijp wat je bedoelt, maar zie juist daarin het probleem niet.
Als ze het foutloos blijven schrijven (ook al is het op de automatische piloot net als met de tafels) dan kent men het woord dus goed.

Als ze het foutloos blijven schrijven (ook al is het op de automatische piloot net als met de tafels) dan kent men het woord dus goed.

Beste HSV,

Ik zal het haar straks zeker laten uitproberen en je haar bevinden laten weten.

Alvast bedankt,

De 'eisen' die je formuleert zouden zo maar de eisen kunnen zijn waaraan allerlei apps en commerciële software die voor dit doel ontworpen zijn/is voldoet.

De 'eisen' die je formuleert zouden zo maar de eisen kunnen zijn waaraan allerlei apps en commerciële software die voor dit doel ontworpen zijn/is voldoet.

Beste snb,

Ik begrijp niet echt goed wat je bedoeld,

Ik heb geen eisen, ik heb enkel een vraag door de vraag van mijn eigen dochter.

Het is zeker niet de bedoeling om dit te gaan vermarkten, maar zoals vele ingaves hier op Help mij.
Kunnen ook anderen hier op help mij gebruik maken van het hulpmiddel voor hun kinderen.

Bekijk ook dit eens.

Beste popipipo,

Het deel van help me vind ik perfect,

Kan je dat invoegen in mijn bijlage van nr 4. Mijn voorkeur gaat nog steeds naar de aanpassing van Cobbe.
Omdat de woorden willekeurig gaan en ik kan er woorden aan toevoegen zonder dat ik ergens anders iets
hoef te veranderen.

Het enige dat ik dan nog graag zou willen is de categorieën kunnen aangepast worden.

Beste HSV,

Ik heb mijn dochter er op los gelaten en toen ze er na een 20 tal minuten eraf ging.
Zei ze me dat de programmatje van de vorige dag beter was, omdat ze daar veel minder moest klikken
en bij het enteren meteen wist of het goed of fout was.

Toen ik haar terug het vorige programmatje gaf, moest ik op een gegeven moment tegen haar zeggen.
En nu is het tijd om te gaan slapen. Dus het hield haar toch bezig.

En dat is wat voor mij telt, een taal leren of een andere huistaak, het moet altijd leuk blijven.

Mijn voorkeur gaat nog altijd naar de aanpassing van Cobbe, omdat de woorden willekeurig komen en ik
zonder ergens iets te veranderen woorden kan aan toevoegen.

Uiteraard zijn er verschillende categorieën, zoals in mijn bijlage in Nr 4. Waardoor ook mijn vraag is of dit
ook kan geautomatiseerd worden (een keuze in de categorieën)

Post #12 bevat alles en nog zeer veel meer om je doel te bereiken.
Het heeft geen zin om steeds weer het wiel proberen uit te vinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan