Engenius ecb300 als accesspoint instellen

• Onderwerp starter Onderwerp starter jajke
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jajke

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2013
Ik heb sinds een paar dagen de ecb300 in huis echter ik krijg hem niet geconfigureerd. Ik sluit hem rechtstreeks aan op een pc (die dus dan geen internetverbinding meer heeft) en wijzig de adapterinstellingen m.b.t. tcp/ipv4.
Als ik dan vervolgens in mijn browser 192.168.1.1 ingeef en enter, krijg ik geen verbinding met de ecb300. Het ip-adres van de pc is 192.168.1.21. Wat doe ik toch verkeerd ? Heb al geprobeerd op een laptop die via wifi internetverbinding heeft en op een pc, maar het lukt mij absoluut niet.

Contrazoom, zie bovenstaand de afbeelding. Is toch gelukt via mijn ipad.

Dat is de screenshot van de pc waarop ik de ecb300 aansluit. Bij het uitvoeren van ipconfig/all was de ecb NIET aangesloten en had ik de tcp/ip4 instellingen weer teruggezet. Moet ik morgen eens ipconfig uitvoeren als de ecb is aangesloten en ik de tcp/ip4 instelling heb aangepast ?

yes, dat was inderdaad mijn vraag. Je hebt dus nog niet in de ECB kunnen inloggen om deze te configureren? Als je je netwerkadapter met het vast ip-adres 191.168.1.21 hebt ingesteld, zou je inderdaad de web pagina vd ECB dienen te zien. Anders moet je eens proberen of het default adres vd ECB toevallig niet 192.168.1.2 is in de plaats.

Inmiddels is het na veel gevloek gelukt. Ik ben plotseling 1 x op de ecb kunnen komen en heb hem geconfigureerd als access point. Ik zie mijn netwerk nu 2 X namelijk 1 x ziggo en 1 x ziggo 2. Ik heb he draadloos signaal van de ziggo/cisco router uitgeschakeld en vervolgens de geconfigureerde ecb aangesloten op de cisco router. De draadloze apparatuur gaat nu via de ecb en de normale pc's zijn bedraad aangesloten op een switch.
De sterkte van het signaal van de ecb valt echter heel erg tegen. Ik heb de firmware geupdate maar ik weet niet hoe en waar de signaalsterkte in te stellen. Bij plaatsing naast de cisco router kwam ik nog niet tot o de bovenverdieping. Ik heb de ecb nu op de bovenverdieping aangesloten op een switch. Nu heb ik wel wifi-signaal echter nu valt het signaal tegen op de benedenverdieping.

Waarom het draadloos vd router uitschakelen? Als je dezelfde SSID, beveiliging maar ander kanaal instelt op de ECB maak je er 1 draadloos netwerk van. Met het programma inSSIDer kan je best eerst kijken op welke kanalen je buren zitten. Zitten er bv buren op kanaal 11, zet dan bv je router op kanaal 1 en de ECB op kanaal 6. Het beste is om 4 à 5 kanalen ertss te laten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan