engriks virus

Status
Niet open voor verdere reacties.

pauspaul

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2016
mijn telefoon doogee dg 300 heeft een virus dit zit in de root ik heb via sd kaart geprobeerd de software opnieuw te plaatsen maar dat werkt niet
na de fabrieks instellingen en cache legen blijft het virus aktief ik kan via wifi niet meer naar een site omdat ik alleen maar naar sites gaat die het virus bepaalt
met telefoneren wordt er een ander nummer gebeld dan het nummer dat ik wil

Harde reset al gedaan?
https://www.google.nl/search?q=dg+3...me&es_sm=93&ie=UTF-8#q=dg+300+root+hard+reset
of kijk je handleiding na... !!!

bijv:
http://www.mobiele-telefoons.nl/doogee/voyager-dg300/vraag-en-antwoord/overige-veelgestelde-vragen
Je moet om dit te herstellen terug naar de fabrieksinstelling. Je raakt hierdoor waarschijnlijk wel je gedownloade apps en instellingen kwijt. Deze zijn gelukkig vaak snel weer opnieuw te installeren. Kijk eerst of deze handeling in de handleiding staat! Maak eventueel een backup van je contacten. Probeer als het mogelijk is een backup te maken. Een aantal fabrikanten zoals Huwei(Hi-Suite) en Samsung (Samsung Kies) hebben hier programma's voor. Als nog in je toestel kan komen, ga dan naar instellingen - privacy/beveiliging - terug naar fabrieksherstelling. Als het daar niet staat bekijk even de andere menu optie in de instellingen. Namen kunnen verschillen. Vaak kun je in de recovery mode komen door de één van deze combinaties te doen (tegelijk indrukken) bij het opstarten: Heb je geen fysieke home knop power+volume up power+volume down power+volume up en down power en camera Heb je wel een fysieke home knop power+home+volume up power+home+volume down power+volume up en down power en camera Werken bovenstaande opties niet? Bij sommige toestellen is er een resetknop die met een paperclip (oudere tablets/telefoons) kan worden gereset. Soms kun je alleen resetten met een reset programma (via de website van de fabrikant te verkrijgen) Iedere fabrikant heeft weer een aparte instelling hiervoor, werkt het niet, probeer dan een andere variant of zoek via Google. Dan kom je in een menu terecht. Kies recovery en druk dan op Wipe cache/factory reset om terug te gaan naar de fabrieksinstellingen. Menu item kiezen doe je met de volume knoppen, met de power knop bevestig je dit.

Bron: http://www.mobiele-telefoons.nl/doogee/voyager-dg300/vraag-en-antwoord/overige-veelgestelde-vragen

Bij ander model
http://www.hardreset.info/devices/doogee/doogee-dagger-dg550/

Hallo PausPaul

Ik ben niet bekend met het virus maar heb wel met gelijkaardige dingen te maken gehad.

1. Start je telefoon op in veilige modus [Uitleg]
2. Kijk rond bij apps en services of daar iets van Engriks virus staat. Geforceerd sluiten en PROBEREN te verwijderen.

Als dit niet helpt word het een stapje moeilijker...
Dan zul je de STOCK ROM opnieuw moeten flashen [Uitleg]. Als je dit nog nooit gedaan hebt volg dan zeer nauwkeurig de stappen of vraag het aan iemand anders.

Veel succes! Als het niet werkt hoor ik je graag :thumb:

Laatst bewerkt:
Ik denk niet dat je zo maar zelf "even" een virus kunt verwijderen zonder tools en die zie ik niet staan.
Zou eerst die hard reset proberen voordat je überhaupt gaat flashen... doe je dat nl verkeerd dan heb je een kleine baksteen ipv een mobiel....

Je kan wel degelijk virussen verwijderen in veilige modus in Android ZONDER tools. Vele bronnen zoals XDA-developers kunnen dat bevestigen. Alleen werkt het niet bij alle virussen. Je kan het altijd wel proberen voor je alles naar fabrieksinstellingen zet of een hard reset gaat uitvoeren. Wat het flashen betreft kan je beter inderdaad eerst hard reset proberen MAAR ... had je men voorlaatste zin gelezen had ik er duidelijk bij vermeld dat dit nauwkeurig moest gebeuren of door iemand anders.

Dat schreef ik niet.... alleen dat je kans op een baksteen houdt...en daarbij nu toevoegend: imho zelfs bij een meer ervaren iemand...
Een hard reset biedt dan toch meer zekerheid.

Ik kan niet inschatten of je met ander gekl**i wellicht de kans op een goede hard reset verkleint omdat het dan al een brick kan zijn.... ?

ik heb al de fabrieks instelling terug gezet dit werkt niet
ik ga met de uitleg van unix de rom terug zetten

helaas het flash lukt mij niet
flash starten en rom laden gaat goed daarna gebeurt er niets na starten van download ik heb dit geprobeert zonder batterij en tel uit
ook tel aan met batt en alle mogelijke combi's de flash tool in inwerking maar er gebeurt niets'wat zie ik over het hoofd

Jammer dat het bij het downloaden beetje verkeerd loopt. Het kan ook zijn dat je FN+F9 moet drukken. Op zich is dat niet zo erg dat het niet lukt bij deze stap. We kunnen het ook doen via een 'omwegje' zeg maar. Probeer dit: http://www.doogeemobile.com/blog/doogee-dg300-official-rom/
Ja het is dezelfde uitleg. Alleen staat er daar onderaan een download linkje "DOOGEE VOYAGER DG300" voor de rom te downloaden. Nu ga je hetzelfde te werk. Alleen als je bij die stap komt waar het bij jou misloopt moet je de rom in de flash-tool openen. Daarna volg je de stapjes rustig verder. Omdat ik weet dat uitleg in woorden niet altijd even duidelijk kan zijn wil ik graag deze engelse video [BEKIJK VIDEO] met je meedelen. Dit is wel over een ander model maar de basis over hoe alles werkt zit er wel in.

Dat is een optie ja. Maar waarom zou hij stoppen? Hij heeft onrechtreeks bewezen dat hij de 'moeilijke stukken' van het flashen kan. Het liep gewoon verkeerd bij het downloaden (mogelijke oplossig in men vorige posting) en daarna is het gewoon wachten tot alles geladen is. Hoef je niks meer te doen buiten je toestel weer aan te zetten. Bovendien moet je toch al veel erge dingen uithalen voor een Android toestel te krijgen vind ik. Zo kan je soft-bricked android toestellen nog steeds herstellen. Toen ik voor het eerst android-toestellen flashte gebruikte ik verkeerde bestanden, usb-kabel zomaar uitrekken en nog andere 'domme' dingen. Toch heb ik nog geen 1 bricked android gemaakt.... of had ik gewoon altijd geluk? Bovendien kan hij zijn Android niet netjes gebruiken voor dagelijks gebruik met virus erop en moet het zo SNEL MOGELIJK eraf. Stel hij gaat niet flashen. Wat gaat er dan gebeuren? De android word opzij gelegd en hij gaat een oude/nieuwe android pakken. Stel het mislukt bij hem of iemand anders dan was teminste het proberen waard. Dus mij lijkt het dan ook DAT RISICO waard om het te proberen anders gaat het android-toestel waarschijnlijk toch niet meer gebruikt worden vanwege die virus....

Laatst bewerkt:
mooie worden unix en andre bedankt voor je bezorgdheid maar ik ga het proberen met de nieuwe info van unix jullie horen nog van mij

het wrkt nog niet mijn pc heeft niet de driver om de telefoon te zien . in app beheer staat als de telefoon uit is een onbekend app namelijk een preloader
dit is denk ik de root waar de firmware opmoet maar ik kan daar geen drivers voor vinden dus flashtool ziet niet waar het heen moet schrijven
van internet diverse drivers geprobeert ook die in de video te zien zijn maar helaas zit de goede er niet bij

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan