Enige in LAN waar internet niet werkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Loekuh

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2007
Vandaag zette ik mijn pc aan, en het internet deed het ineens niet.
Ik zit met mn vader en broertje aan dezelfde modem en toch ben ik de enigste zonder internet.

Ik heb vanalles geprobeert, er worden genoeg packets verzonden en ontvangen maar nogsteeds geen internet.

En de modeminstellingen laten ook zien dat alles bij mij werkt, op me eigen pc ook verder.
Er is zover ik weet niks verandert sinds de dag ervoor dat het wel werkte.

Ik heb zo'n gevoel dat het te maken heeft met een DoS of DDoS attack, maar dit weet ik dus niet zeker.
Want ik kreeg de laatste tijd veel waarschuwingen van pings, netbios sessions en vanalles op me ZoneAlarm firewall.

Iemand enig idee wat het kan zijn en hoe ik het kan verhelpen?

Ik heb ook al heel me pc gescant met malwarebytes anti malware en ESET nod32 antivirus maar nogsteeds geen resultaat.

We beginnen simpel..

Heb je de instellingen van je internet wel goed? (IP, Standaart Gateway, Subnet mask, DNS)

Wat zegt windows als je de 'oplos tool' gebruikt?

Ja, de IP subnet mask enzo passen zichzelf aan.

Daarna had ik op repair en diagnostics geklikt, hij vond een probleem met TCP.
Hij had hem opgelost, maar daarna werkte het interent nogsteeds niet.

Ik gebruik trouwens vista 64bit.

Pak de andere computer er maar even bij. Kijk bij Status op je eigen computer naar het IP enz, en vergelijk het met de andere computer die wel internet heeft. Kijk of er verschillen zijn.

Anders even het IP van je computer zelf instellen. Bijvoorbeeld:

IP PC: 192,168,1,25
Subnetmask: 255,255,255,0
Standaart Gateway: Het IP van je modem

Hij geeft op de andere ook aan dat er geen ADSL verbinding mogelijk is terwijl het daar wel werkt.

De normale private LAN verbinding verstuurt iets van 120,000 packets en ontvangt er zon 140,000 en de Hamachi verbinding verstuurt er 12 en ontvangt er 0.

Ook zie ik op de modempagina geen problemen als ik de verbindingtest doe.

En met zelf aanpassen op de private LAN verbinding werkte het helemaal niet, maar met alleen de DNS servers zelf invullen wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan