• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Enkel datum van vandaag invullen dan cel blokkeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

the1one

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2011
Allen,

Wij zouden graag in onze excel file in een bepaalde kolom enkel de datum van vandaag willen invullen.
ik heb er een voorbeeld bijgedaan.
in dit voorbeeld zou ik graag in de kolom naast de auto's een datum willen zetten willekeurig en deze mag nog gewijzigd worden.
in de laatste kolom zouden we graag de datum van vandaag zetten deze mag niet meer veranderd worden enkel bij ingeven van paswoord natuurlijk.
is dit mogelijk?

Super veel dank voor de moeite!!

Misschien nog iets bij vermelden het gaat om excel 2007

en allen fijne feestdagen!

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Je kan 1 van de 2 codes weghalen naargelang je wil dat deze datums vastgezet worden bij het saven of bij het afsluiten van het bestand.

Bijlagen

Vooral eerst super bedankt voor de moeite.

Maar het is een beetje anders, de eerste kolom met datum is eigenlijk niet zo belangrijk en mag ingevuld worden naar eigen goed denken.
de 2de kolom daar zit het, het is heel belangrijk dat daar enkel de dag van vandaag wordt ingegeven en deze niet meer kan gewijzigd worden.
dus dat je BV een popup krijgt.

Dan moet je je blad met de nodige cellen beveiligen.

Zie bestand ww = 1234

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Als het zou kunnen zou ik toch graag iets hebben zoals dit voorbeeld hier zit een code in met VBA maar ze zou verfijnder moeten zodat ik in de 1ne kolom gewoon kan blijven typen en in de andere 1x datum kan ingeven dan niet meer. Wel elke cel apart want als er nu 1 datum word ingegeven is het al voorbij met typen.

Bijlagen

Soms is het ook dat in de eerste kolom geen datum ingegeven wordt.

Zie post #4, heb een bestand bijgevoegd.

Heb ik gezien waarvoor dank, maar daarin zoals ik het begrijp moet je eerst een datum in de eerste kolom zetten.
en dat is eigenlijk niet echt de bedoeling.

Hoe wil je dat dan beveiligen als je continue moet datums kunnen invullen?

Om de datum in te vullen geef je gewoon een spatie in kolom B in en je hebt de datum van vandaag in kolom C staan.

Als je nu je bestand afsluit staat die datum vast en kan je hem zonder ww niet meer wijzigen.

Ik hoop dat deze werkwijze voor u aanvaardbaar is.

tis zo dat verschillende mensen in deze lijst zullen werken. De auto komt binnen en word geïnspecteerd datum van vandaag word ingegeven. nu hebben we af en toe ontdekt dat er een foutje insluipt. mensen geven soms de verkeerde datum in en dat zouden we willen uitsluiten. wat jij gemaakt hebt zou wel werken maar er zit niet echt een beveiliging op de cel wij zouden echt iets willen dat als je er een de datum van vandaag ingeeft enkel die cel blokkeert.

Toch bedankt voor de moeite!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan