Opgelost Enkel de waarden kopieren, en plakken in online Outlook agenda

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

Gotty

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2004
Goedennacht iedereen,

Voor de VvE heb ik een bestand gemaakt om reparatieverzoeken te genereren om dit vervolgens online door te kunnen geven aan het dienstverlenende bedrijf die ons begeleidt bij het onderhouden/repareren van het appartementencomplex.

Zodra het reparatieverzoek zichtbaar is in het portaal is er ook een reparatieverzoeknummer, deze kan ik dan toevoegen (blad1-D18) in het excel bestand en kan ik het agendapunt genereren, om het vervolgens te plakken naar online outlook agenda om voor onszelf wat overzicht te genereren. Maar in de Online Outlook agenda wordt er een instelbaar opmaak/kader meegeplakt.

Ik had al eens de onderstaande code geleerd:

Code:
 .PasteSpecial Paste:=xlPasteValues

Maar dat is om een waarde te plakken met een vba-knop. Waar ik dan eigenlijk naar op zoek ben is als het ware:

Code:
 .CopySpecial Copy:=xlCopyValues

Zodat ik geen instelbaar opmaak/kader in de agenda heb staan in de vorm van witte blokjes waardoor men beperkt is in het typen (linksboven en ongeveer in het midden):

met blokjes.png

Maar in plaats daarvan gewoon een kale tekst in de agenda.

Een alternatief is dat ik met vba de waarde uit Blad1-D12 kopieer naar een lege cel en vandaar uit de waarde handmatig kopieer (cursor in de cel zetten en alles selecteren en kopiëren), maar als vba voorziet in een mogelijkheid om alleen die waarde te kopiëren en dat het ergens anders geplakt kan worden zou dat mooi zijn.

Wat mij overigens ook opvalt is dat als ik de tekst Blad1-D12 kopieer met vba en het plak in de tekst editor of het notitieblok (macbook) dan worden die kaders niet mee gekopieerd, en als ik het van daar uit naar de Online Outlook agenda plak is het ook een kale tekst. Maar dat vind ik ook vrij omslachtig.

Ik hoop dat vba hierin voorziet en dat iemand mij wil helpen, bij voorbaat dank. Aangezien het bestand niet zo spannend is heb ik gewoon het echte bestand meegepost.

Bijlagen

Probeer eens of dat ook gebeurt als je die tekst zo kopieert:
Code:
Sub Reparatieverzoek_kopieren()
    Dim DataObj As New MSForms.DataObject
    On Local Error Resume Next
    DataObj.SetText Sheets("Blad1").Range("D6").Text
    DataObj.PutInClipboard
    On Local Error GoTo 0
End Sub

Laatst bewerkt:
Hoi Edmoor, Bedankt voor je hulp, maar het probleem blijft helaas nog steeds bestaan.

Werkt de code die ik plaatste wel goed?
Ik zie net pas dat je een Mac gebruikt.

Wat gebeurt er in de outlook agenda als een tekst uit een plat tekst bestand kopieerd en in de outlook agenda plakt?

De code werkt op zich wel, ik kan ermee kopieren en kan de tekst plakken in de agenda, maar er ontstaat een kader wat ik niet wil. Ik zal een schermfilmpje maken.

De 1e is het probleem, ik kopieer het kader mee en kan hiermee schuiven, de bovenste is een rand met kleine puntjes en links rechts en onder is en zwarte rand, precies zoals de randen in excel zijn want de bovenste rand zijn ook puntjes, en links rechts en onder is een doorgetrokken zwarte streep.

De 2e zoals het zou moeten zijn, maar dan niet op deze omslachtige manier.

Daarna ga ik nog een keer naar het eerste agendapunt en laat ik nog een keer zien dat ik het kader kan bewegen.

Hier het filmpje, het online afspelen werkt hier niet. Het filmpje is te downloaden, ook als je uitgelogd bent van dropbox, heb ik gecontroleerd.

Laatst bewerkt:
En de laatste optie waar ik naar vroeg?

De code die ik plaatste kopieert puur tekst en geen opmaak gegevens.
Daar kan het dus niet aan liggen.

In die laatste situatie waar je naar vroeg gaat het ook goed, maar dat is praktisch wat ook deed door de gekopieerde waarden eerst naar de tekst editor (macbook kladblok) te kopieren, en in de tekst editor is het een platte tekst. En als ik het dan naar de agenda kopieer blijft het een platte tekst. Wel raar dan als jouw code puur tekst kopieert en geen opmaakgegevens, zoals je in het filmpje kunt zien wordt er iets meegekopieerd waardoor die instelbare rand ontstaat in de agenda.

Ja, het filmpje illustreert prima je probleem.
Ik heb daar echter geen oplossing voor.
In mijn lokale Outlook op Windows doet dat probleem zich niet voor.

Oke, toch fijn dat je hebt meegedacht, dan hoef ik het 2de filmpje denk ik niet te laten zien, daarin kopieer ik Blad1 - D12 en plak ik het 'speciaal' met alleen 'waarden' in Blad1 - F12, en als ik dan de cursor in de cel zet en alles selecteer en het dan naar de Online Outlook agenda kopieer gaat het ook goed.

Dat is wel vreemd, maar als het werkt dan werkt het.
Alleen wat omslachtiger dus.

Precies, dan moet ik het zo doen, bedankt voor het meedenken!

Je kunt VBA toch de email laten maken en de benodigde gegevens in de email laten zetten en laten versturen?
Kopiëren en plakken is hoe dan ook overbodig.
Veel eenvoudiger (want volledig geautomatiseerd) dan handmatig via een 'portaal'.

Dank voor je bijdrage snb. Je bedoelt dat ik de gegevens met mijn eigen emailadres kan emailen naar dat outlook account? Maar hoe krijg ik de gegevens dan automatisch in de online agenda?

De oplossing van Edmoor blijkt perfect te werken, ik deed zelf iets verkeerd in de vba editor. Nogmaals hartelijk dank.

Ok dan.
Graag gedaan en bedankt voor het melden :)

Met "Portaal" bedoel ik onze eigen 'ruimte' op de site van vbtgroep.nl waar we alle rekeningen, saldo's en dergelijke in kunnen zien, dus dat portaal blijft zo, maar wat ik aan het inrichten ben, en wat al redelijk op schiet is dat ik een outlook emailadres heb aangemaakt op outlook.com en dat ik gebruik maak van de agenda om voor ons zelf, het bestuur van de vve, inzichtelijk te krijgen wat er wanneer gebeurt is. Door dit via een gestandaardiseerd formulier (fraaie naam voor zo'n simpel bestandje, maar het doet wat het moet doen) te doen is het makkelijk om acties terug te zoeken. Bestuursleden kunnen zich abboneren op de agendafeed, en in hun eigen agenda zetten, maar outlook.com blijft de 'hoofd'-agenda om het zo maar te zeggen, door van daar uit te werken blijft ons inzicht (waarom ik de email/agenda aangemaakt heb, om inzicht te krijgen) centraal geregeld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan