Enkel en dubbel aanhalingsteken helemaal weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

boneless

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 sep 2006
Sinds kort werken alle leestekens op mijn toetsenbord (qwerty), behalve het enkele en dubbele aanhalingsteken. Ook krijg ik, als ik via configuratiescherm naar toetsenbord wil, de melding dat een ander programma dit al in gebruik heeft (maar welk?).

Ik gebruik een draadloos logitech keyboard (al zeker 2 jaar) en tot nu toe probleemloos. Toetsenbordinstelling is voor zover ik weet VS Internationaal, taal Nederlands. Windows XP SP2 incl alle updates.

Ter info: het heeft niets te maken met eerst het aanhalingsteken tikken en dan een letter of spatie, dan werkt het aanhalingsteken namelijk ook niet.

HELP!
(o ja, virusscan, spywarescan en dergelijke allemaal al uitgevoerd, geen resultaat)

Boneless

Ter verdere info: kom net tot de ontdekking dat vrijwel geen enkele optie in het configuratiescherm te gebruiken is, krijg steeds de melding Dit bestand wordt momenteel door een ander programma gebruikt. Vreemd.
En: vanuit het bureablad rechtsklikken met de muis en eigenschappen kiezen geeft dezelfde melding.

Laatst bewerkt:
eerste prioriteit: configuratiescherm

Probeer eens of je in Veilige modus (Safe mode) bij je configuratiescherm kan komen. In Veilige modus start Windows veel minder processen op dan normaal, dus waarschijnlijk dat 'andere' programma ook niet. Bovendien is mijn ervaring dat een keer opstarten in Veilige modus soms problemen oplost zonder dat je daar verder iets voor hoeft te doen, dus wanneer je geluk hebt kan je daarna ook bij normaal opstarten weer bij het configuratiescherm.
Veilige modus start je op door bij het opstarten van de computer op het juiste moment op de F8 toets te drukken. Helaas is dat 'juiste moment' lastig te bepalen. Vandaar deze instructie:
Begin op het moment dat je de computer aanzet (of bij herstarten vanuit Windows op het moment dat het scherm zwart wordt) met tellen en druk op elke tel de F8 toets in, net zolang tot je een tekstscherm krijgt meet verschillende opties om Windows op te starten of te herstellen. Ga met de pijltjestoetsen (NIET die van het numerieke deel) naar de optie Veilige modus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan