• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

enkel functie uitvoeren op getal

Status
Niet open voor verdere reacties.

nicthepirate

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2006
Berichten
40
hey

heb een probleem met een bepaalde functie.

in de eerste kolom staan voornamelijk getallen. maar soms ook lege cellen en soms ook tekst. wanneer er een getal in de kolom staat, dan moet dit getal vermenigvuldigd worden met 2,2. als de cel leeg is of als er tekst in de cel van de eerste kolom staat, dan moet het resultaat van de functie in de tweede kolom een lege cel zijn.

heb dit geprobeerd met de functie =ALS(A1="";"";A1*2,2)
dit werkt goed, voor de getallen en de lege cellen, maar geeft een foutmelding wanneer er tekst in de eerste kolom staat.

hopelijk kan iemand me verderhelpen?

nic
 
hey

heb een probleem met een bepaalde functie.

in de eerste kolom staan voornamelijk getallen. maar soms ook lege cellen en soms ook tekst. wanneer er een getal in de kolom staat, dan moet dit getal vermenigvuldigd worden met 2,2. als de cel leeg is of als er tekst in de cel van de eerste kolom staat, dan moet het resultaat van de functie in de tweede kolom een lege cel zijn.

heb dit geprobeerd met de functie =ALS(A1="";"";A1*2,2)
dit werkt goed, voor de getallen en de lege cellen, maar geeft een foutmelding wanneer er tekst in de eerste kolom staat.

hopelijk kan iemand me verderhelpen?

nic

Je hebt functies zoals ISTEKST en ISGETAL. Geven een boolean als uitkomst.
 
Probeer dit eens (zijn de engelstalige functies):

=IF(A1="";"";IF(ISERROR(A1*2.2);"";(A1*2.2)))

gr. bart
 
Ik ga voor

=IF(OR(A1="";ISTEXT(A1));"";A1*2.2))

Nederlands:

=ALS(OF(A1="";ISTEKST(A1));"";A1*2.2))

ISERROR is te "ruim" als je begrijpt wat ik bedoel.

Wigi
 
Laatst bewerkt:
klopt, uw functie is idd nog net iets 'correcter'. wist niet juist hoe ik die IFTEXT functie moest toepassen. bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan