• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Enkel getallen in cel weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

astara

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2007
Hoi,

Ik had graag geweten hoe ik het volgende in excel kan oplossen: na het importeren van gegevens uit een ander programma, heb ik een kolom met tekst en een getal. Ik zou dus willen dat de cel enkel het getal weergeeft. Is dit mogelijk met een formule?

Alvast bedankt!;)

Beste Astara,

Welkom op dit forum.
Zou je een voorbeeldbestandje willen zippen en hier neerzetten? Dat maakt het makkelijker om te helpen. Voor jou is je vraag helder, maar wij zien die gegevens niet voor ons.
Als het hele bestand persoonlijke gegevens bevat of bedrijfsgeheimen, dan kun je het eerst even onherkenbaar maken.

Groeten,
Richard

Als ik het goed begrijp bevat de cel waarin het getal staat ook de tekst. Je wilt het getal uit de tekst halen. Begrijp ik dit zo goed? zet andres even een voorbeeldbestandje hier neer. Eerst even zippen.

@Richard,
Twee zielen een gedachte en dan nog geplaatst op precies dezelfde tijd.

Laatst bewerkt:
Ja, zo bedoel ik het: ik wil enkel het getal en dus geen tekst. Heb het al even geprobeerd met de formule die ik iets verder vond: namelijk het scheiden van straat en huisnummer.

Helaas komen mijn gegevens uit een ander programma (boekhoudkundig), en staat er telkens bv: gemeente /1234

Ik wil dus enkel zien 1234. En bij die formule voor het scheiden van huisnummer en straat, laat men dus telkens de 4 laatste tekens in de voorgaande cel zien, dacht ik,... Maar dan komt die schuine streep mee en dat wil ik dus niet!

Een bestandje, dat zal pas deze avond kunnen, vrees ik.

Alvast bedankt hoor! Ik hoop een oplossing te vinden...

Heb daar in het verleden eens macros voor gemaakt, letters en cijfers worden gesplitst naar verschillende kolommen.
Zie bijlages. Uitleg staat erbij. Principe van beide sheetjes is hetzelfde.

Bijlagen

:thumb: Hier kan ik dus echt wat mee doen. Heb het al even getest, en de schuine streep die laat hij gewoon vallen!!!

Super!

Alweer een stap verder...;)

Heel erg bedankt!

Moet ik deze vraag nu afsluiten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan