enkel velden waar 1 instaat tonen in rapport

Status
Niet open voor verdere reacties.

copac23

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2007
Goedemiddag allemaal

ik ben momenteel een database aan het maken om het creëren van een bestelbon te vereenvoudigen.
In de database Bestelbon staan allerlei acties die kunnen gebeuren met brieven, bv etiket opkleven, postzegel kleven, plooien etc etc
Indien de arbeider de actie moet uitvoeren, staat er een 1 in het veld van de betreffende actie, anders een 0.
Zo zijn er meerdere rijen, die dus allemaal 1tjes en nullen bevatten. Nu heb ik een rapport gemaakt dat 1 bestelbon van 1 werknemer toont. Dus op het rapport staan ALLE acties met eentjes en nullen achter. Nu is het de bedoeling dat het rapport enkel die acties laat zien waar een 1 in het bijhorende veld staat.
Iemand een idee?

alvast bedankt

maar moet de eindgebruiker dat dan altijd zelf ook doen die filter?

heb is geporbeerd met die filter maar dit is de oplossing niet. Met een filter kan je 1 of meerdere velden een filter geven en dan toont access enkel die records die voldoen aan die filter. Ik werk echter maar met 1 record in mijn rapport.
bv

naam : colin
datum : 21/03/2007
etiket kleven : 1
brief plooien : 0
brief in omslag steken : 1

1=actie moet gedaan worden
0=moet niet gedaan worden

nu wil ik dit record in rapport afdrukken, echter met enkel de acties die gedaan moeten worden. Als ik nu bij brief plooien zeg >0 dan toont mijn rapport een leeg record en dit is de bedoeling niet.

toch bedankt voor de suggestie, nog iemand een ander idee?

Dank bij voorbaat

Laatst bewerkt:
je kunt het rapport openen met een filter

bijv

docmd.openreport stDocName, acPreview, , "[naam] = '" & me.naam & " and ([brief plooien] = true or [briefinomslag] = true)"

maar je kunt het rapport ook op basis van een query maken, dat is misschien wel handiger

open daarvoor het rapport. haal de recordbron weg en maak een neiuwe obv van een query
zet bij deze query de voorwaarde briefplooien = true or briefinomslag = true

zip anders een voorbeeldje, dan kijk ik er ff naar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan