• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Enkel waarde plakken met toetsencombinatie?

• Onderwerp starter Onderwerp starter lab4
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

lab4

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2004
Ik kopieer en plak heel veel gegeven in Excel maar als ik plak dan doe ik dat vaak met Plakken Speciaal en dan enkel de Waarde.

Is het mogelijk om een toetsencombinatie in te stellen zodat ik niet elke keer veel handelingen moet doen? En hoe doe ik dit dan?

Alvast bedankt!

Extra / Aanpassen / sectie Bewerken.
Opdracht Waarden plakken.
Selecteren en naar een werkbalk slepen.

Okai dat is gelukt!:) Kan ik die functie dan ook toewijzene aan een toetsencombinatie?

Voorzover ik weet is hier geen toetsencombinatie voor.
Als je zoiets wilt zul je richting VBA moeten.
Maar ik zie het verschil niet tussen het aanklikken van het symbool "waarden plakken" en een actie met een toetsencombinatie.

Het verschil is dat de een met de muis gebeurd en de ander met een toetsenbord :D
Klinkt flauw, maar ook ik laat liefst mijn muis links liggen
Selecteer iets om te kopieeren, toets ctrl-C. Klik op extra, macro, macro opnemen. Kies voor opslaan in "Persoonlijk macrowerkmap" Kies een eigen toetscombinatie in het vakje CTRL+. Klik op OK. Klik in je werkblad op de waardenplakken knop of via de rechtermuisknop plakken speciaal. Klik op opname stoppen.
Vanaf nu kun je waarden plakken met je zelf gekozen toetscombinatie.

Succes
John

Juist! Om dezelfde reden wilde ik dat ook. Hij doet het nu..supa! :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan