Hierbij een digitale roze strik erbij

, ik blijf erbij dat er toch exact hetzelfde staat als in het eerste bestand. Alleen alle tekst die ik hier in het forum getypt heb, heb ik er nu ingezet. Ik zal het onthouden voor de volgende keer

Het niet samenvoegen van de cellen zorgt voor complete chaos in mijn bestand. Zoals ik al eerder gezegt heb, is mijn bestand gigantisch veel groter als dat kleine stukje wat ik als voorbeeld heb laten zien. Er zitten nog heel veel kolommen achteraan, en zo'n 600 rijen naar beneden met dit soort informatie. Opzich zou het wel kunnen zoals je het heb laten zien, maar ik denk dat ik dat niet prettig werken vind. Ik vind het erg "druk", en ik zie de getalletjes al vliegen om half 4 's middags...........
Anyway, een oplossing buiten VB is er wel, zie mijn eerdere post. Hieronder nog een keer uitgelegd wat ik gedaan heb: (en nog een aantal keer gedaan heb, het werkt prima, kost alleen iets meer tijd dan op een knopje drukte---> hoopte dat dat ook mogelijk was)
Ik maak achter mijn bestand een tabblad, daar plak ik alle enkele cellen met data.
Ga dan naar mijn bestand, en maak een nieuwe kolom achter de kolom waar het uiteindelijk moet komen.
Maak dan een verwijzing naar blad 2 de eerste cel.
Haal vervolgens in de formule balk de "=" weg, kopieer hem dan nog een keer eronder en verander de celverwijzing.
Trek vervolgens de tekst (zonder de "=" ziet hij het niet als formule) naar beneden (uitvullen dus)
Vervolgens selecteer ik de kolom, en vervang dan "Blad" voor "=Blad" vervolgens maakt hij overal een formule van en heb ik mijn data in elk geval op de juiste rij staan.
Daarna selecteer ik die kolom weer, en plak ik ALLEEN DE WAARDE in mijn eigen kolom. En verwijder daarna de kolom met verwijzingen. --> waardoor dus uiteindelijk die enkele cellen in 1x zijn omgezet naar dubbele cellen. Die nieuwe kolom was dus puur om data over te zetten, en is daarna ook verwijderd.
En ja, ik denk dat er inderdaad een wereld voor mij opengaat met VB, ik was dan ook van plan om in de zomer daar een online cursusje ofzo in te doen. (dan heb ik tijd)
Anyway, bedankt allemaal hoor