enkele foto's niet te openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bamekipa

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2001
Enkele foto's die ik mbv frontpage op een site (tijdelijk) heb gezet zijn niet te openen. De pagina kan volgens lycos niet geopend worden. Het zijn de foto's nr 116 t/m 125! Op de pc gaat alles goed. Ook de foto's nogmaals geupload en links gecontroleerd.

Ook is er een probleem na het openen van een foto om terug te keren naar het miniaturenblad!?

Wie kan helpen?

http://www.walburgcollege.nl/site/algemeen/vakken/economie.asp

Mogelijkheden:
1- namen onjuist door gebruik van hoofdletters, spaties
2- verkeerde map
3- verkeerde link
4- verkeerde naam extentie JPG ipv jpg

:cool:

Ok Bedankt 1e probleem opgelost!!

Wat mij echter nu niet lukt is het volgende:

Als ik op een miniatuur klik; opent de foto op froter formaat. Maar dan terugkeren naar de miniaturenpagina.......?????????

De site bij lycos geeft nml een volledig beeld en ik kan niet mbv de knop vorige terugkeren.

Kan ik dit voor alle foto's in een keer oplossen?

Ik heb wel irfanview gedownload en geinstalleerd en ook de thumbnails ermee gemaakt. Maar als ik die thumbnails kopieer naar een web in frontpage dan ben ik de links naar de foto's zelf kwijt. Weet jij misschien hoe ik dat oplos?
Ik maak de miniaturen door in irfanview te klikken op bestand-openen-een foto aanklikken-miniaturen en dan worden ze allemaal "geminiatuurd". Vervolgens kopieer ik die miniaturen door:

"sla de geselecteerde miniaturen als een afbeelding op enz."

Wat kan ik echter doen om te bereiken wat jij met die kevers hebt gedaan? Of mbv irfanview

Slideshow met irfanview

Bestand
Miniatuurweergave
In nieuwe venster de uitverkoren plaatjes aanklikken met Ctrl ingedrukt
Bestand
Miniaturen opslaan als html
Nu krijg je een html pagina waar alle thumbnails opstaan.
Dus is er een foto uit te kiezen.
Maar iedere foto heeft ook een eigen html pagina, met een knop naar vorige of volgende.
Voorts kun je ook terug naar het overzicht met alle thumbnails.

Het voorbeeld op mijn site is dus wel de originele thumbnail pagina, maar met een script worden de plaatjes opgeroepen.
Voorts zijn de plaatjes van bijschriften te voorzien.

Je moet dus eerst de html pagina maken, en dan kijken of het werkt.
Daarna opnemen in je frontpage web.

Op de pc werkt het prima maar op de site kan het prog de links naar de foto's blijkbaar niet vinden. Wel wordt de pagina met thumbnails getoond. Erop klikken geeft helaas geen resultaat.

Wel op de pc!

En hoe kan ik die schuifbalk zichtbaar houden. Ook wel op de pc maar niet op de site bij lycos.

Heb je de foto's en thumnails in je Frontpage Web zitten?
Link is waarschijnlijk niet correct.

URL van lycos?

Duurt dat uploaden altijd zo lang bij foto's? De teller staat nu op nog zo'n 2 uur? Het zijn ongeveer 125 foto's.

Geplaatst door Bamekipa
Duurt dat uploaden altijd zo lang bij foto's? De teller staat nu op nog zo'n 2 uur? Het zijn ongeveer 125 foto's.

Ja, dat kan lang duren.
Een gewone file met een paar plaatjes is maar ca 40 kb, maar foto's zijn natuurlijk goter.
En soms is de verbinding sneller na middernacht.

Ok vazed!
Bedankt zover en ik laat morgen wel horen of alles is gelukt!
gr Paul

Nou Peter Vazed; zoals gebruikelijk als je maar wat aanrommelt ben ik al heel wat uurtjes bezig geweest. Stom ik weet het maar ja....?
Het is dus niet gelukt.
Ik had wel een pagina met zo'n 12 thumbnais en daarachter foto's, die het goed deed. Maar in de pagina kon niet worden gescrolld. Ook de volgende pagina's met de andere foto's gingen echter helemaal niet!

Later meerdere keren van alles geprobeerd. De laatste keer in een frame alle thumbnails gezet, maar dan weer het probleem dat het eea op de site zelf niet kon worden geopend.

Ik doe een aantal stapjes toch verkeerd. Misschien wil je nog eens stap voor stap aangeven hoe die slideshow met irfanview moet en hoe ik dat dan met de juiste links in mijn web zet.
Later zal ik me er beter in verdiepen.
Nu de site maar helemaal leeg gemaakt om opnieuw te kunnen beginnen!

Gr Paul

Slideshow met irfanview

Een slideshow is het één voor één kunnene laten zien van plaatjes.
Via kleine plaatjes, genaamd thumbnails kun je het grote plaatje zien.
Irfanview kan automatisch thumbnails en linken naar de grote plaatjes maken.
Bovendien worden html pagina's aangemaakt.
Vanuit iedere pagina kun je terug naar het overzicht.
Heb je een groot plaatje in zicht, dan kun je doorklikken naar de vorige, of ook terug.

Overigens kun je zo een slideshow met je eigen html editor ook aanpassen
naar eigen wens.

Maak eerst een nieuwe map aan, waar straks de files en plaatjes moeten komen.

Ga nu naar je plaatjes map.
Klik op een plaatje.
Indien irfanview gekoppeld is aan weergeven van plaatjes opent irfanview het plaatje.
Anders irfanview openen en plaatje laden.
Nu gaan we een slideshow maken.

Kies: Bestand - Miniatuurweergave
Alle plaatjes in de map kun je nu zien.
Nu kiezen welke er mee mogen doen.

Door de Ctrl in te drukken kun je een volgend plaatje markeren met linker muis knop.
Met Shift ingedrukt markeer je een lijn, of blok.
Na het markeren: Bestand - "Geselecteerde Miniatuurweergave opslaan als HTML bestand"
In het volgend venster geef je een naam aan je pagina, en je kiest waar het opgeslagen moet worden.
Dit is dus de nieuw aangemaakte map.
De naam kies je welke van toepassing is, kan ook index.html heten, indien je je plaatjes allen in een eigen map wenst te zetten op je site. Alleen, moet je dan wel een link op deze index zetten, terug naar je feitelijke site.

De extentie kun je ook aangeven htm of html. De extentie htm is bij Frontpage gebruikelijk.
Voorts de tekst voor volgende en vorige.
Is alles ingevuld, klik dan op Exporteren.

Nu zitten de plaatje, thumbnails en html files in de verse map.
Er is dus niks anders in deze map wat kan storen.

Klik nu op de aangegeven html naam, in mijn geval buttons.html
en je krijgt de thumbnails.
Je kunt er gewoon eentje uitkiezen, het grote plaatje wordt getoond.
En dan kun je bladeren, of terug naar het overzicht.

Overigens zijn de plaatjes in mijn voorbeeld klein, het zijn buttons, omwille van de zip file afmeting.

Tip:
- als plaatjesnamren worden de filenamen genomen, deze kun je vantevoren eventueel een leukere naam geven.
- wens je de pagina opmaak anders, bv een achtergrond, dan is dit het vlotste met een stylesheet te doen.
dus je maakt een losse file aan met de style erin, en noemt deze bv styleslide.css
Het enigste wat je dan moet doen is slechts twee regel in ieder html pagina toevoegen.

<meta http-equiv="Content-Style-Type" content="text/css">
<style type="text/css"> @import url(styleslide.css); </style>

Bijlagen

Beste Peter Vazed,

Het lijkt erop dat het eindelijk is gelukt. Hoewel ik slechts drie foto's effe heb geprobeerd. Nog wel één probleem: op de site staat geen schuifbalk! Dus als ik meerder thumbnails in die pagina zet komen er slechts enkele in beeld. Ik zal dan een andere pagina moeten maken (frame); dan lukt het wel, maar of dat ook echt gaat lukken is nog even afwachten. Ik doe mijn best en laat zeker horen als het echt gelukt is. Voorlopig bedankt voor alles!!!! Een echte helpmij kanjer!

Gr Paul

De overige foto's zitten keurig in de map! MAAR wat ik nu merk is dat irfanview de pagina met thumbnails aanmaakt zonder schuifbalk. Hoewel deze wel is te zien en te gebruiken op mijn pc in frontpage. Maar na het uploaden blijkt deze bij lycos te zijn verdwenen! Niet te schuiven dus!
url: http://members.lycos.nl/palandsmeer/index.htm

Weet jij daar soms een oplossing voor?

Gr Paul

Geen probleem in IE6 of NS7.
Bij allebei is te scrollen.

Scrolbalk is gewoon te zien.
Dus?
Wat kan dat nu weer zijn?

Ik zou het niet weten.

Opgelost Peter.
De webbeheerder van de schoolsite had het over popup en javascript en heeft iets veranderd waardoor ineens die scrollbalk wel te zien is. Dus heeft het zoiezo niets te maken met lycos.

En overigens alle foto's staan erop!!! Het doet het allemaal prima!
Bij deze nogmaals hartstikke bedankt Peter!

gr Paul

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan