Enkele IP vragen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
1) Is het theoretisch mogelijk om onder het IP van een ander een bericht te posten op een forum?

2) Als je een proxyserver gebruikt, betekend dit dat andere mensen hetzelfde IP gebruiken als jij of dat andere MSN soms hetzelfde IP gebruiken als jij?

3) Kan je een forum een vals IP laten scannen? (dus dat een forum een ander IP ziet dan dat jij hebt, dit IP zelf opgeven (dus ik wil dat helpmij 123 ziet, ik regel ergens iets en helpmij ziet 123)?

1) ja theorethisch wel maar dan moet je wel de aanmeldingsnaam en het wachtwoord weten.
2) ja maar wederom moet je dan de gegevens hebben van die persoon om je aan te melden en dat heeft niets met een ipadres te maken maar met de gegeves.
3) ja maar je kan niet zelf een ipadres kiezen. als je via een proxy surft krijg je ook gewoon een ip toegewezen.

1) Voor IP toch niet? Maar gebr.naam en ww, ok.
2) Dus als ik de proxy van wanadoo gebruik dan is er niemand die hetzelfde IP zou kunnen hebben?
3) Ik dacht ooit zoiets gezien te hebben.
Wat is het fenomeen "IP theft" dan?

1. Je in principe kun je elk IP adres aannemen, zolang deze maar wordt herkend door je ISP, is bij @home in het verleden veelvuldig het geval geweest aangezien hun IP uitgifte niet helemaal goed ging.

2. Wat MSN hier mee te maken heeft weet ik niet, maar via een proxy gebruik je allemaal hetzelfde IP, namenlijk dat van de proxy. Een router (thuisnetwerk) werkt op dezelfde manier, elke computer in het netwerk heeft z'n eigen IP, maar naar buiten toe gebruiken ze allemaal het door de ISP toegewezen IP.

3. Indien je een ander dan het aan jouw toegewezen IP gebruikt ja (zie 1). Je kunt dus binnen beperkingen zelf een IP opgeven.

Bij dit hele verhaal moet je er wel rekening mee houden dat de echte eigenaar van dat IP een melding krijgt dat iemand anders zijn IP heeft (indien hij voor jou online was), was jij eerder dan krijg jij het bericht. Houdt er verder rekening mee dat sommige gebruikers hier absoluut niet van gediend zijn en er meteen melding van zullen maken. Je ISP kan dan wel achterhalen wie dat IP nummer heeft gebruikt en jou daar eventueel op aanspreken.

Bij dit hele verhaal moet je er wel rekening mee houden dat de echte eigenaar van dat IP een melding krijgt dat iemand anders zijn IP heeft (indien hij voor jou online was), was jij eerder dan krijg jij het bericht.

Melding van de provider of een soort auto-alert dat het IP in gebruik is?

Ok, voorlopig weet ik genoeg. Dank jullie wel.

Hoi

Ik ben eigenlijk benieuwd wat er speelt en waarom je dat vraagt, is er geknoeid met je comp of zo??:eek:

hmmmm.

Alles kan, ook dit, maar dit is illegaal en zal de vraag ook om die reden gesloten worden.

Sebastiaan
Admin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan