• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

enkele regels uit een sheet mailen via een marco

Status
Niet open voor verdere reacties.

rkootje

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2011
Hallo,
ik hoop dat er mij iemand mij kan helpen.
ik wil vanuit een macro regels via een maailtje naar een vast adres mailen.
ik weet dat er al het e.e.a. terug te vinden is, echter lukt me het niet om dit voor elkaar te krijgen.
ik heb een macro gemaakt om alle nieuwe regels die zijn aangemaakt te voor zien van een "ja"in een kolom, wanneer je op een cmbVerzenden drukt op het werkblad,
deze regels dienen dan te worden geselecteerd en dan via een mailtje te worden verzonden naar een vast email adres
Zie onderstaande code
Code:
Private Sub cmbVerz_Click()

Dim Rij As Integer
    Dim i As Integer
    Rij = 5
    Dim Straat As String
    'Als er nieuwe items zijn toegevoegd, en je drukt op verzenden komt er een "ja"in de kolom verzonden
     ActiveSheet.Unprotect

Do Until Cells(Rij, 2) = ""
        Straat = Cells(Rij, 2)
        If Cells(Rij, 2) <> "" And Cells(Rij, 11) = "" Then
        Cells(Rij, 11) = "Ja"

End If

Rij = Rij + 1
    Loop
    ActiveSheet.Protect DrawingObjects:=False, Contents:=True, Scenarios:=False
    Exit Sub

End Sub

kan iemand mij hiermee helpen?
aangezien ik nog maar pas een kleinbeetje met VBA bezig ben
alvast bedankt

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor je reactie, maar ik weet niet

zoals je in het voorbeeld kunt zien, moeten nieuwe regels worden gefilterd en alleen deze regels dienen te worden verzonden.
ik heb een aantal keren getracht om een macro te plaatsen voor het verzenden van deze regels, echter stuurt die dan het gehele workbook of sheet, terwijl dit alleen de nieuwe regels dienen te zijn. deze worden voorzien van het woordje ja in (rij,11)
zoals al gezegd ben ik net een beetje met VBA bezig en weet niet goed hoe ik dit moet doen, vandaar mijn vraag

kom er niet uit!

Volgens mij moet ik eerst de regels selecteren en copieeren naar de body van outlook,
maar dan moet ik toch na de regel, Cells(Rij, 11) = "Ja"
maar elke poging krijg ik een foutmelding.
en moet ik in deze procudure (onder de cmb verzenden) deze code plaatsen of in een aparte module, en hoe verwijs ik dan naar deze regels?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan