• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Enkele tips voor Excel?

Status
Niet open voor verdere reacties.

joff238

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2004
Database uit lezen, verwerken en geavanceerde functies...

Hallo,

Voor een stage opdracht ben ik een systeem aan het opzetten. Bepaalde gegevens moeten uit een database (in excel) gelezen worden en op verschillende plaatsen geplaatst worden.

De vragen:
- Is er een makkelijke manier om nieuwe gegevens aan de database toe te voegen (en oude te bewerken) zonder dat hij zichtbaar hoeft te zijn voor de gebruikers?
- Hoe kan ik de gebruikers bepaalde waarden laten selecteren (wederom zonder dat de database zichtbaar is) en op de gewenste vooraf bepaalde plaatsen laten verschijnen?
- Daarnaast heb ik nog een ingewikkelder probleem... Ik weet niet of er echt experts zijn...? Misschien kunnen we dan even mailen of via private messages...

Ik hoop echt dat jullie mij kunnen helpen.
Ik wil het allemaal weer te mooi maken en heb me teveel op de hals gehaald :P

Bedankt,

Marco

Laatst bewerkt:
hoi,

ik heb je ff een prive mailtje gestuurd.. ff lezen...
dan kan ik je maybe verder helpen.

Hoi Marco,

Wat je wil is dat middels een formulier gegevens uit een database opgevraagd en gewijzigd kunnen worden en dat de achterliggende database onzichtbaar is voor de gebruikers?

Niet zo heel moeilijk in Excel.

Ik heb zoiets hier op het forum gezet met een competitieprogramma, http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=154149

Als dat is wat je wilt, kan en wil ik je wel helpen.

Jeroen

Hallo mensen,

Het is stil,
Ik heb 2 reacties gehad waar ik hopelijk wat mee kan.

Van Robbie heb ik een mooie sheet gekregen met allerlei macro's waar ik me heerlijk in kan verdiepen... :8-0: wordt nog lastig
en van Jeroen heb ik een reactie gekregen dat hij wel wilde helpen, het probleem heb ik richting hem geformuleerd... helaas nog geen reactie.

de links van Jan heb ik ook bekeken, veel waren me al bekend.

Zijn er nog meer mensen die me op weg willen helpen?
Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan