Enkele vraagjes voor Macbook Pro,Mac OS x

• Onderwerp starter Onderwerp starter cort
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

cort

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2002
Hallo,

Ik werk al sinds 20 jaar met Windows,en nu heb ik voor mijn dochtertje een Macbook Pro gekocht.(zij wilde deze perse hebben)
Dus alles is nieuw voor mij,maar ik moet zeggen dat het wel heel goed mee valt.

1.Er staat een Mac OS x 10.5 op als systeem.Wat is het verschil met Leopard (ik hoor hier veel over spreken)

2.Op het bureaublad staan 2 icoontjes die ze weg wil : die van de HD en dan een van Messenger.Ik kan ze niet verplaatsen naar de prullemand.Kan ik ze op een of andere manier onzichtbaar maken?

3.Nu wil ze ook de muziek van haar oude PC (windows) overzetten naar haar Macbook.(iTunes)Wat is hier de beste manier.Nu is ze bezig met een memorystick,maar dat zal zo een heel tijdje duren.

Hartelijk bedankt alvast,

1.Er staat een Mac OS x 10.5 op als systeem.Wat is het verschil met Leopard (ik hoor hier veel over spreken)
Dit is het zelfde. Versie 10.5 heeft als naampje Leopard gekregen, en zo was 10.4 Tiger en 10.3 Panther.

2.Op het bureaublad staan 2 icoontjes die ze weg wil : die van de HD en dan een van Messenger.Ik kan ze niet verplaatsen naar de prullemand.Kan ik ze op een of andere manier onzichtbaar maken?
Dit zijn de harde schijven, Cd's en externe schijven e.d. In de voorkeuren van de "Finder" kun je aangeven of je deze ook op je buroblad wilt hebben.

finder-voorkeur.jpg

3.Nu wil ze ook de muziek van haar oude PC (windows) overzetten naar haar Macbook.(iTunes)Wat is hier de beste manier.Nu is ze bezig met een memorystick,maar dat zal zo een heel tijdje duren.
Kun je ze alle 2 verbinden in een netwerk? Voor instellen van een netwerk;
http://www.macmiep.nl/11xnetwerken.html

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan