Enkele vragen + gaming pc?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dedaio

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2008
Ik zit met twee vragen.

Ten eerste:

Bij ons in de stad is er een computerwinkel die een "kerstaanbieding" heeft. Hij verkoopt een gaming pc voor 750 euro met de volgende stats:

500 W voeding (naam onbekend)
1 Tb hard drive
Nvidia GTS 450 1 GB
Intelcore I3 3.06ghz processor

Mijn eerste vraag is dus: is dit een goede prijs? Of is het te duur?
En is dit een goede gaming pc?

Mijn tweede vraag is hoe de GTS 450 1gb te vergelijken is met de HD 4870 van radion, met een geheugen van 512mb? En met de HD 4870 met een geheugen van 1gb?

Dat is te veel. De i3 heeft weinig kracht en de voeding is merkloos. Voor hetzelfde geld stel ik zo iets beters samen.

P.S. Zit er nog meer bij dan alleen de kast? Dus ook Windows 7 en Toetsenbord/Muis/Beeldscherm?

En de GTS450 ligt in de buurt van de 4870 ja.

Als je 750,- wilt besteden aan een pc, kun je er 1tje laten samen stellen die veel beter is.

750,- is een aardig budget.

Ik zal eens ff een voorbeeld geven moment

Deze pc is inderdaad inclusief windows 7, wel exclusief scherm etc...

750 euro is dus te veel hiervoor. Ik weet dat de voeding van Corsair is, meer weet ik er niet over.

Ik ben eigenlijk op zoek naar een gaming pc waarmee ik de komende jaren kan gamen, maar dat mag op low quality zijn, als ik maar probleemloos kan gamen.

Ga ik dan best voor bovenstaande onderdelen, of kan ik het ook goedkoper krijgen?
Als ik er een aantal jaar mee kan gamen is het goed, of dat nu op high of low quality is maakt niet zo veel uit.

Ik heb hier trouwens ook nog 4 gb ram geheugen "
Type : DDR2-SDRAM PC2-6400 (399 MHz) - [DDR2-800]" in mijn vorige pc steken. Kan ik deze al gebruiken voor de volgende pc?

Laatst bewerkt:
Ja het kan wel goedkoper, bv met een AMD phenom II x4 955 bespaar je alleen al 50,-
Vergelijkbaar met de i5 750.

Ik zal dalijk thuis een amd versie maken

http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/46767

752,-

phenom II X4 955
4GB DDR3 1333Mhz
ATI HD5870 => Sneller als de 6870 en een GTX470
Cooler master behuizing
OCZ 600W voeding.
500GB harde schijf
DVD brandertje
Windows 7 en assemblage

Hiermee kun je perfect gamen

750 euro is best wel veel geld. Denkt u dat ik het nog wat goedkoper zou kunnen stellen?
Ik heb op gebied van kwaliteit weinig eisen, als ik maar kan gamen is het goed.
Of dat nu op low of op high quality is maakt mij weinig uit.
Ook heb ik maar een klein schermpje.

De videokaart kost meer dan 200 euro, dat lijkt mij toch al echt een hele goed videokaart?
Die gtx 460 kost 100 euro minder, en dat schijnt ook al een goede videokaart te zijn.
Of zit ik fout?

Wat houdt die assemblage eigenlijk precies in? Is het nodig?
Is dat misschien dat zij de computer voor je in elkaar steken?

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik had even 750 aangehouden, omdat in de start post dit bedrag ook stond :)
En probeerde voor dat bedrag een zo goed mogelijke pc te maken.

Natuurlijk kun je de 5870 gewoon vervangen door een GTX460.
Met dat kaartje kun je ook gewoon goed gamen. :thumb:

Assemblage betekend inderdaad dat de winkel de pc in elkaar zet.
Let op dat windows niet geinstalleerd wordt. (Dit kost extra)

Edit:

Je zou bv ook een atlon x4 640 CPU kunnen pakken, iets zwaklker maar wel een stuk goedkoper.
Dan krijg je zoiets: http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/79765

Edit 2 of met een GTS450 oc editie. Weer net iets langzamer als de gtx460, maar ook weer goedkoper
http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/22188

En met dit systeem kun je nopg steeds redelijk/goed gamen. Met de nieuwste spellen

Laatst bewerkt:
Ken er zelf spijtig genoeg erg weinig van, dus heb helemaal geen idee hoe groot het verschil is tussen deze videokaarten. Ik zou toch zeker 2-3 jaar willen de nieuwste games kunnen spelen, of dat nu op high of low settings is maakt niet uit.
Denk je dat dat met die GTX 460 gaat lukken? En wat zou het verschil zijn met de 450?

Deze optie lijkt mij erg interessant: http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/79765
Dit is dus het absolute minimum, een vrij eenvoudige gaming pc dus?

Wat zijn realistische verwachten hiervan? 2-3 jaar de nieuwste games spelen, moet dat lukken?

631 euro is toch 120 euro goedkoper dan 750, wat mooi meegenomen is. Een lage prijs is erg belangrijk voor mij.

Ik denk dat ik wel kan vragen aan iemand om de pc voor mij in elkaar te steken, dat zou dan nog 50 euro goedkoper zijn.

Dan had ik nog een laatste vraagje. Ik heb in mijn huidige pc dit ram geheugen steken (4 gb): DDR2-SDRAM PC2-6400 (399 MHz) - [DDR2-800]"

Het is DDR2, niet DDR3. Ik weet niet of er een verschil tussen is, maar kan ik deze DDR2 gewoon uit mijn computer halen en dan in de nieuwe computer steken?

Ik heb hier ook nog een DVD station, misschien kan ik dat er ook uit halen?

Dus dit is alles wat ik nodig heb voor een nieuwe pc? Verder niets? Geen geluidskaart ofzo? (ik zeg maar wat, ik heb er geen verstand van hoor...).

laatste edit: een vriend van mij verkoopt trouwens ook zijn HD 4870, vandaar mijn vraag in de beginpost. Hoe is die HD4870 in vergelijking met de GTX460?

Hartelijk bedankt voor uw hulp alvast!

en excuses voor de wel hele lange lijst met vragen.

Laatst bewerkt:
De GTX460 is iets sneller als een 4870.

ALs je zelf al een DVD speler hebt, kun je die natuurlijk mee overnemen.
Je kunt je geheugen niet meenemen op dit moederbord.

Een optie kan zijn een AM2+ moederbord. hier kan wel ddr2 op.
Alleen moet je wel opletten of het moederbord je cpu wel kan ondersteunen.
(ja een AM3 CPU past ook op een AM2+ mobo)

Ik moet nu weg, maar zal vanavond nog ff een systeempje maken met am2, dan kun je jegeheugen ect ook mee overnemen

De GTX460 is iets sneller als een 4870.

ALs je zelf al een DVD speler hebt, kun je die natuurlijk mee overnemen.
Je kunt je geheugen niet meenemen op dit moederbord.

Een optie kan zijn een AM2+ moederbord. hier kan wel ddr2 op.
Alleen moet je wel opletten of het moederbord je cpu wel kan ondersteunen.
(ja een AM3 CPU past ook op een AM2+ mobo)

Ik moet nu weg, maar zal vanavond nog ff een systeempje maken met am2, dan kun je jegeheugen ect ook mee overnemen

Ik zou die HD 4870 kunnen krijgen voor 100 euro, de GTX 460 kost 50 euro meer. Is het 50 euro meer waard?

Bedankt voor je hulp man, en prettige feesten!

100,- voor een 2de hand 4870 is veelste veel
http://www.salland.eu/product/934171/his-radeon-hd-4870-fan-512-mb-h487fn512p.html Voor 100,- heb je een nieuwe.

70,- max. mocht het een 1GB versie zijn.
Aangezien de 4000 versie heethoofdjes zijn en veel stroom slurpen.

Voor 70/75 heb je namelijk een 2de hands HD5770 die een stuk moderner / zuiniger zijn, maar kwa prestatie gelijk.
(Eyefinity / DX11)

Hier een systeempje met een AM2+ mobo.
De AM3 cpu's worden ondersteund t/m de 6cores
http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/51264

Zie hier de cpu support list.
http://www.asus.nl/product.aspx?P_ID=HuqFnhx5UXBhpwzS&templete=2

Persoonlijk zou ik dan het bespaarde geld steken in je cpu.
bv de phenom II x4 955 ipv de athon.

4launch aou wel bellen als je dit besteld, omdat er geen geheugen/dvd speler bij zit

Laatst bewerkt:
Ik heb er nog eens over nagedacht, en ik denk dat ik best gewoon voor deze:
http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/79765

Optie ga gaan. Misschien dat ik mijn huidige pc nog kan verkopen voor een 100 tal euro, dat is dan toch mooi meegenomen. Als ik het geheugen en de dvd eruit ga nemen zal dat niet meer lukken.

Met bovenstaande optie kan ik dus zonder enige twijfel een jaar of 2 lang gamen?
En er moet dus niets toegevoegd worden aan die computer, alles zit erin?

Dan had ik nog een laatste vraagje: zijn die webshops 100% betrouwbaar? Het is namelijk heel veel geld om op voorhand te betalen

Hartelijk bedankt voor uw hulp!

Met dit systeem kun je ook heel gemakkelijk nog een upgrade uitvoeren in de toekomst.
Dit syteem kan inderdaad nog even mee.

Je moet alleen niet verwachten dat je over 1,5 jaar nog steeds alles op high details kan spelen. Daar gaan de ontwikkelingen te snel voor.

Webshops zoals azerty/alternate/4launch/cdromland ect. zijn goed te vertrouwen.

Oké, hartelijk bedankt voor uw hulp!

edit: ik zie net dat de windows 7 versie een 64-bit versie is. Is dit de bedoeling?
Ik weet niet hoe het zit met windows 7, maar ik weet dat mijn vader een 64-bit versie van XP had, en hij hier flink wat problemen mee had?

edit2: heb ik ook nog kabels ofzo nodig, of eventuele andere dingen zoals USB aansluitingen of wat dan ook? Of is dit echt ALLES wat ik nodig heb?

Laatst bewerkt:
Jips, dit is alles wat je nodig hebt.

En 64bit is inderdaad de bedoeling, om volledig gebruik te maken van de 4GB geheugen.
64bit geeft geen problemen, dat is ooit wel zo geweest in het begin, maar nu is het goed uit ontwikkeld.

oké, hartelijk bedankt voor uw hulp, ik zal volgende week nog bestellen!

Het is nu al meer dan twee weken geleden dat ik besteld heb. De status van mijn product staat al 10 dagen op "betaald" en alle producten staan in het groen (ze zijn dus aanwezig).

Ik heb 5 dagen geleden een mail gestuurd met de vraag hoe lang ze denken dat het duurt om de pc te leveren. 3 dagen geleden heb ik opnieuw een e-mail gestuurd.

Nog steeds heb ik geen antwoord gekregen op deze e-mails. Is het normaal dat het zo lang duurt om op een e-mail te antwoorden?

Ik begin me nu toch wel zorgen te maken.

Das inderdaad erg vervelend...

Als op mailtjes niets terug komt, even bellen.
Dat al geprobeerd?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan