Enkele vragen omtrent nieuwe videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

jurrie100

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2009
Berichten
35
Hoi,

Na mijn vorige topic hier, heb ik een nieuwe videokaart gekocht en geplaatst. Alle drivers zijn geïnstalleerd en hij werkt (bijna) prima.
Nu zijn er wel enkele dingen waar ik geen raad mee weet.

Bij het opstarten duurt het 15 seconden voordat de pc daadwerkelijk begint met opstarten. Ik hoor dan 15 keer het geluid van het openen van de cdrom speler. Hij gaat dan niet open, maar hetzelfde alsdat je hem zegmaar opent, dan duurt het een paar seconden en dan gaat 'ie open. Die eerste seconden, dat geluid dus, hoor je dan 15 keer. Net of hij vastloopt.
Uiteindelijk start hij dan wel verder op, maar toch is het een beetje vreemd.

Dan als ik mijn pc in slaapstand zet, gaat hij netjes in slaapstand. Echter bij het ontwaken loopt hij vast en moet ik de stroom eraf halen om hem weer opnieuw op te starten. Ik krijg dan een herstelscherm en Windows herstelt zich weer als voordat hij vastliep. Dit heb ik nog nooit gehad, het duurt ook best wel lang en 1 van de keren kreeg ik een bluescreen tijdens het herstellen.

Weet iemand misschien waar deze problemen vandaan komen? Het is allemaal na het plaatsen van de videokaart. Ik hoop dat iemand de oplossing heeft, want telkens opnieuw opstarten is ook weer zo wat.

Alvast bedankt!
 
Probleem 1 wordt niet veroorzaakt door je videokaart. Probeer eens in de bios je 1ste boot device op je harddisk te zetten en niet je CD. Mogelijk heb je ook wat beschadigd of losgerukt tijdens het plaatsen van de kaart, maar een directe link met de videokaart is nagenoeg onmogelijk.

Deel 2 is wat moeilijker. Heb je de drivers van je vorige kaart goed opgeruimd? Anders via een drivercleaner alles verwijderen, rebooten, nog eens nakijken en dan vervolgens de juiste drivers nog eens plaatsen. Dit soort problemen zijn wat moeilijker te debuggen en worden vaak veroorzaakt door conflicten in drivers of de opslag in windows. Je kunt ook eens proberen slaapstand uit te zetten , rebooten en slaapstand weer in werking zetten.
 
Ik heb de videokaart ook nog een keer verwijderd uit de kast en opnieuw opgestart met de onboard, toen startte hij weer op als vanouds. Het is dus zodra ik met de nieuwe videokaart opstart, de computer als het ware 20 keer probeert te starten.
Zou het toevallig ook met de voeding te maken kunnen hebben?
 
Het is mogelijk, maar bij het opstarten vraagt de videokaart bijna geen stroom. Dan moet je wel heel krap zitten. Heb je op je moederbord gekeken of de extra 12v aansluiting is aangesloten? Er zou een brede basiskabel en een kleine 4-pins (heel soms ook 8) connector op moeten zitten.
 
Ja, mijn voeding is maar 250 watt, dus al wel vrij weinig.
Maar waar moet dat kabeltje op aangesloten zijn dan?
 
In principe kun je veel doen met 250W hoor. Als het goed is is er op je moederbord een socket (soms zit er een kapje op) ongeveer een vierkante centimeter met 4 gaatjes

msi_790fx_gd70_12v.jpg
 
Als ik de goede heb gevonden; er zit een wit stekkertje in met 4 draadjes. 2 gele en 2 zwarte. Klopt dat?
 
Dat klopt. ok dan zit dat goed. Die stekker voedt namelijk de rest van de randapparatuur. Ik zie echter niet waarom je zulke dingen krijgt
 
Hmm, raar dan. Het is in elk geval wel erg vervelend dat ik de pc niet meer ff in slaapstand kan zetten.:(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan