Enorm irritante ruis over beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0685

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2010
Hallo allemaal,

Ik heb een irritant probleem: bij diverse televisiezenders zit een enorme ruis over het beeld.
De ene keer is het zwartwit ruis aan de linkerkant van het beeld die diagonaal over dat deel te zien is.
De andere keer is het gekleurde ruis die het hele beeld verpest.
Ik heb analoge tv van UPC. Het ligt trouwens niet aan de tv, want ik heb ook analoge tv aan de computer
en daar zit het ook.

Is er een manier om dit op te lossen?

Groeten,

Michaël Steenman

Michi.
Wat ik ervan weet In het toegangsnetwerk wordt het signaal versterkt. Dit wordt gedaan om het met voldoende kwaliteit bij de klant te laten aankomen. Dat gebeurt door groeps- en eindversterkers. Dit is deels verantwoordelijk voor de verstoringen in een televisiebeeld. Versterkers voegen ruis en stoorproducten toe. Andere storingsbronnen voor kabeltelevisie zijn aardse zenders en slechte binnenhuisbekabeling. Om storingen te voorkomen worden er hoge eisen gesteld aan de bekabeling, ook binnenshuis.
Verder kun je dus een monteur laten komen. Dat kan via de klantenservice op nummer 1200 (gratis) vanaf een UPC aansluiting of via nummer 09001580 (10ct min).
Je zegt dat je alleen bij diverse zenders dat probleem hebt. Je zou een andere TV eens kunnen proberen aan te sluiten van een vriend of zo.
Als die het dan goed doet dan is er iets mis met je tv.
En hier is de helpdesk van UPC te bereiken toch. Vreemd blijft wel dat je dit dus bij diverse zenders hebt.
http://vragen.upc.nl/app/answers/list/kw/analoge tv ruis/search/1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan