Enorm traag internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

GRLove

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2007
Berichten
62
Beste Helpmijers,

Op dit moment heb ik last van een enorm trage pc op het internet. wanneer ik mijn laptop opstart ondervind ik geen problemen. De traagheid treedt enkel op op mijn nieuwe pc. Het laden van google duurt een minuut en het laden van helpmij zelfs 3! Nou denk ik dus aan mijn draadloze netwerk kaart, dit is een ASUS PCE-N13. Ik zou niet weten waar het verder aan zou kunnen liggen, vandaar mijn vraag hier. Het bereik is voldoende en mijn pc deed het eerder goed. HSpecs.jpgeeft er iemand enig idee wat ik hieraan kan doen of hoe ik tot een oplossing kan komen?
 
nieuwste driver van draadloze netwerkkaart downloaden wil wel eens helpen. Ik heb zelf zoiets ook wel is gehad nieuwe install pc bleek dat toch niet alle drivers van de bijgeleverde cd goed waren. Grtz
 
Sluit eens bekabeld aan.
Heb je dan ook problemen?

Zo niet :
+ Virus en malware al uitgesloten door te scannen met de nieuwste def. op virus met je virusscanner en op malware met bijv. Mbam.
+ Er worden geen updates binnengehaald?
+ Je hebt geen P2p-progjes aan staan waarbij gedeeld wordt ( Torrents etc.).
+ Al eens een ander kanaal geprobeerd?
+ Al eens een ander beveiligingstype geprobeerd?
+ Zijn ergeen updates ( kijk ook even bij Asus) voor je dr.l. netwerkkaart?
 
Ik heb een extra lange netwerkkabel gevonden en die geprobeert en dan doet het internet het stukken beter de volgende punten hebben nog wat vragen verder alles geprobeert. nieuwe driver ook geinstalleerd maar hielp niks.
+ Er worden geen updates binnengehaald? Updates waarvan? Windows word netjes geupdate
+ Al eens een ander kanaal geprobeerd? Wat voor kanaal? Verbinden met de buren hun netwerk? gaat niet alles hier is beveiligd...
+ Al eens een ander beveiligingstype geprobeerd? Dit word lastig als ik in een studentenhuis woon en dan iedereen alles anders moet instellen
 
Je bent wel malware- en virusvrij.

Router en modem/router werken niet altijd lekker samen met elk merk draadloze netwerkkaart.
Zo kan ook het gekozen beveiligingstype bij sommige draadloze netwerkkaarten mindere resultaten geven.
Nu weet ik niet over welke afstand je praat!
Goed bereik is ook afstandsbeperkt.
Afstand, dikke muren, storende apparatuur etc.

Inderdaad als je de beveiligingssleutel wijzigt of een ander type beveiliging invoert heeft dat consequenties voor je medegebruikers.
Leen daarom eens een draadloze adapter van een van je medestudenten die wel een gode verbinding heeft en kijk of dat voor je winst oplevert.

Verder betekent delen met anderen, dat de spoeling dunner wordt!
 
Afstand is een metertje of 6-7 maar wel een muur van groninger klinkers ertussen... Modem en router is in 1 (multimedia modem van Tele2) is een extra router kopen een goede optie? Mijn modem staat ook ongeveer 10 meter kabellengte van de hoofdkabel die het huis binnen komt, is dit echt zo erg als de helpdesk van de provider zegt? Anders moet ik het maar een keer helemaal opnieuw aanleggen hier in huis, met een modem bij de voordeur en een kabeltje omhoog naar een router in mijn kamer :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan