Enorme ping

• Onderwerp starter Onderwerp starter N3rf
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

N3rf

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 jan 2010
Hallo,

Ik weet niet heel erg veel van computers/internet af, maar wel een beetje. Erg ver kom ik niet, dus sorry als ik domme dingen vraag/zeg.

Zoals de titel al zegt, heb ik een heel erg hoge ping met een normale downloadsnelheid. Ik heb een ping richting de 1500-2000ms. Ik heb het probleem al een tijdje, maar ik heb geen flauw idee waarom en ik kan het niet echt oplossen voordat ik weet wat het probleem is.

Daarom dus de relevante informatie:

Ik woon in een studentenhuis. We zitten hier met maximaal 9 mensen tegelijk op het internet. Ik ben niet de enige met dit probleem, iedereen heeft hetzelfde. Waarschijnlijk doet niemand iets dat zwaar aan het internet trekt zoals torrents etc.

Het probleem doet zich alleen voor in de middag/avond wanneer er veel mensen actief zijn. Ik denk dat dit een oorzaak is, maar waarom weet ik niet.

We hebben internet van ziggo, een router van Arris (cm450b) en we zijn allemaal verbonden met een switch (asus wl500g). Iedereen gebruikt draadloos internet. Ik denk dat dat ook een onderdeel is van het probleem.
De meeste dingen staan nog op standaardinstellingen (degene die ze geinstalleerd heeft is niet bepaald goed met dit soort dingen).

Ik dacht zelf dat er iets stuk is ofzo en dat de switch gaat haperen bij meer dan 5 mensen.

Heeft er iemand enig idee wat ik kan proberen om het te fixen? Ik ga waarschijnlijk zoiezo een andere switch proberen, maar dat is ook maar een gokje.

Draadloos met veel mensen zorgt altijd voor een hoge ping.

Dan vraag ik me ook af, hebben jullie een groot abonnement?
Want als je een 5MB internet deelt met 5-9 mensen gaat het snel langzamer.

Dan nog 1 verzoekje, zou je een speedtest kunnen doen?

www.speedtest.net

Ga dan naar een server bij jouw in de buurt ( hou je muis op een van de sterren ) en als het klaar is zou je dan het plaatje kunnen posten?

MVG,
Cray:thumb:

Klopt inderdaad, we hebben niet zon heel erg sterk abonnement, 3-5 mb/s ofzo.

Als het daar aan ligt, zou een sterker abonnement helpen? De downloadsnelheid is gewoon normaal...

Zou kunnen, althans ik heb er wel last van gehad.

We hadden eerst een 1MB abonnement, dat is nu 3MB, en we zijn met ze 3e hier, en ik merkte het wel, zeker als ik op mijn XBOX 360 zat en de andere op de computer.

Als het mogelijk is zou ik dat doen, maar dat is mijn eigen mening.

EDIT: Je upload is erg, erg laag. Dat verklaart groten deels de hoge ping.
(Ping = Tijd die tussen de verzender -> ontvanger en terug, dat terug gedeelte duurt lang, hierdoor is je ping waarschijnlijk ook zo hoog, denk ik)

MVG

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan