Enorme Ruis/Brom uit speakers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Restrainednl

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2009
Ik heb een erg groot probleem.
Uit mijn speakers komt een hele erge brom/ruis, en er komt ook nog een heel vies geluid overheen als ik bijvoorbeeld iets vergroot op mijn beeldscherm, of iets versleep.
Ik heb het volgende al geprobeerd :

* Mijn geluidskaart eruit gehaald (M-Audio Audiophile 2496), en met een verloopstukje mijn speakers aangesloten rechtstreeks op de on board geluidskaart, maar nog steeds dezelfde ruis.

* Andere videokaart er in gedaan (een hele oude, maar die werkte overigens nog prima)

* alle spullen losgehaald (werkgeheugen, stekkertjes enz.) en schoongeblazen voorzichtig.

* Speakers op mijn DJM400(mixer) aangesloten, maar dan zijn ze loepzuiver zonder enige brom/ruis, dus aan de versterkers van de speakers ligt het niet! (het zijn actieve monitoren, de Behringer ****h B3031A).

* Alle drivers nagekeken tot in detali nauwkeurig.

* Bekabeling losgehaald voor zover mogelijk, maar toch komt de brom/ruis gewoon weer tevoorschijn..

Alles is geaard, dus het is helaas geen aarde probleem:(

Ik hoop dat iemand mij wegwijs kan maken, want het belemmerd mij behoorlijk.
Vooral omdat ik muziek maak, is het noodzakelijk dat het soms stil is, in plaats van die super harde ruis/brom er door heen.

De computer is bij alternate in elkaar gezet, maar ik kan me niet voorstellen dat het daar aan ligt?
Of kan er een sluiting zijn bijvoorbeeld in mijn kast wat het veroorzaakt? Ervaringen hoor ik in ieder geval graag! Of mogelijke oplossingen.

Ik upload ook even een filmpje op youtube van de ruis, zodat jullie weten hoe het klinkt en wanneer het zich voordoet.

Bedankt alvast mensen!

Terence

Hier de youtube link http://www.youtube.com/watch?v=GuCZyRcYfZ0

Laatst bewerkt:
Hoi,

Lijkt op een harde schijf geluid.
Kijk eens of alle kabels goed zitten en niet ergens klem zitten of kaal is (van en naar de harde schijf dus)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan