• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

enquete analyseren

Status
Niet open voor verdere reacties.

megarainman

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2001
Hallo

ik heb een enquete gemaakt en deze werd door heel wat mensen ingevuld.
Nu moet ik dit analyseren in Excel.
Ik heb dus verschillende vragen: met als antwoord zeer goed, goed, matig, geen antwoord

al deze resultaten zouden moeten in een grafiek geplaatst worden zodat je dus alle antwoorden procentueel kan bekijken.

iemand een idee hoe dit praktisch aan te pakken?
Alvast bedankt voor de hulp

(enquete kan je hier vinden)

Hoi,

Dus het was een Schriftelijke enquete ?
hoeveel mensen hebben het ingevuld ? +/-

wordt een hoop werk om de gegevens in te voeren
of had je daar al een oplossing voor?
ik zou per vraag een kolom maken en dan per antwoord een cijfer bv 1 is ja 2 is nee etz...
je kan wel ja en nee gaan intype maar das veel meer werk
je kan met je numpad veel sneller type 1 ,2,3,4 etz..

je kan de p/p een rij gebruiken en dan heb je ruim 65000 rijtjes naar beneden das ruimte genoeg denk ik.
anders nog een extra blad gebruiken

dan kan je als je klaar bent onderaan een paar fomule's plaatsen die per getal het aantal keer dat ie voorkomt
weergeeft dus
deze is dat:

=AANTAL.ALS(A1:A6;1)

uitleg: hoevaak komt 1 voor in het bereik A1 t/m A6
zo kan je 'm daar onder voor 2 zetten etz..
deze mischien ook handig als er niets is ingevuld
laat je de cel leeg en zet je onderaan

=AANTAL.ALS(A1:A6;"")
dus 2x "

nou daarna zet je dat even net op een nieuw blad dus de uitkomst

met de vragen onderelkaar en de antwoorden in kolom

dus A1 #leeg #### B1 ja C1 nee
A2 heeft een Hond 500 70
A3 man/vrouw 700 90

etz....etz...
als je al dat mooi's gemaakt heb selecteer je een cel in
bv A2 en drukt op F11
en zie daar een grafiekje is een feit....als het goed is
beetje pielen en klooien en je maakt er wat mooi's van.

zoiets.. dacht ik op dit late uur. :8-0:

Ik heb eenaangepast programma voor je.
Maak een kopei en speel er eens mee.

Bijlagen

Fenomenaal LucB :thumb:

ik heb wel nog enkele vraagjes:

-het stemblad (blad 2), hoe heb je ervoor gezorgd dat als het eerste aangeduid wordt, in de kolom G 1 staat? via vba-code?

- om het aanpassen van de grafieken vb bij vraag : wat geeft u uw hond te eten, kan ik gewoon de labels onderaan aanpassen? wanneer ik dit doe (brongegevens - reeks- label categorieas - ok), dan geeft hij het de eerste keer goed. wanneer ik dan naar een andere vraag ga, en dan terug keer naar die vraag, is het terug zoals het eerst stond... kan dit verholpen worden?
(ik blijf zoeken ;) )

- wanneer iemand antwoord bij vraag 1, moet hij overgaan naar vraag 7, dus dan moet hij vraag 2 tot en met 6 niet invullen. wanneer ik dit ingeef en dan op het knopje 'ik ben klaar' klik, lukt het niet... wat zit er van code achter die knop?

- nog een vraagje: hoe heb je ervoor gezorgd dat de rijen 23 vast staan?

alvast bedankt voor de antwoorden en voor het werk dat u gedaan hebt!:thumb:

Laatst bewerkt:
Geplaatst door megarainman

- wanneer iemand antwoord bij vraag 1, moet hij overgaan naar vraag 7, dus dan moet hij vraag 2 tot en met 6 niet invullen. wanneer ik dit ingeef en dan op het knopje 'ik ben klaar' klik, lukt het niet... wat zit er van code achter die knop?

dit heb ik kunnen oplossen. ben naar de macro geweest die achter de knop zat. daar heb ik dit veranderd
If Range("G17") <> 14 Then in If Range("G17") <> 8 Then
en het werkt!

:edit
was niet juiste oplossing. ik heb gewoon die voorwaarde verwijderd, zodat hij er dus geen rekening meer mee houdt

Laatst bewerkt:
Hellup!

Het bestand is erg handig, en ik doe een soortgelijk onderzoek, probleem is alleen dat ik meer vragen heb. Ik heb bijna geen ervaring met macro's, maar toen ik probeerde extra vragen aan het werkblad toe te voegen werkte het niet.
Ik heb de vragen aan werkblad 2 toegevoegt, de referentie naar het 'klik' vakje bijgewerkt en de range in de macro veranderd. Toch krijg ik steeds de melding dat ik niet klaar ben. Verder was ik benieuwd hoe de resulaten van blad 2 naar blad 1 worden geexporteerd, daar kan ik geen verklaring voor vinden. Alvast bedankt!

handig bestandje. alleen is het ook mogelijk om verschillende antwoorden voor verschillende vragen te kunnen kiezen? nu wordt er bijvoorbeeld gevraagd "wie zorgt er voor de hond", en het antwoord kan zijn "zeer goed, goed, matig of slecht".

dus bijvoorbeeld voor vraag 1: antwoorden man/vrouw
vraag 2: ja/nee
vraag 3: zeer goed/goed/matig/slecht
vraag 4: meerdere antwoorden per vraag (bijv. welke tijdschriften leest u, prive en story)

wil ook graag enquete resultaten invoeren en analyseren in exel maar het liefst op een makkelijke gestructureerde manier. ben helaas niet zo'n macro wonder.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan