• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Enquete analyseren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Student01

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2011
Hoi allemaal,

Voor mijn scriptie heb ik een enquête uitgedeeld onder de medewerkers. In deze enquête staan oa. veel stellingen waarbij de antwoordmogelijkheden zijn:
Helemaal mee eens
Mee eens
Mee oneens
Helemaal mee oneens

Op welke manier kan ik de enquête het beste analyseren? Ja mag als het goed is geen gemiddelde etc. hierbij berekenen. Maar kan ik formules hier op toepassen? En zo ja welke en hoe?

Ik zat zelf te denken om per vraag een cirkeldiagram te maken en het dan te beschrijven. Van school uit krijg ik weinig begeleiding en de tijd begint al te dringen..
Hopelijk kan iemand mij helpen / tips geven.

Ik hoor het graag!

Groetjes Tamara

Zonder de enquete gezien te hebben, lijkt het me inderdaad niet logisch om een gemiddelde te berekenen, of uberhaupt de vragen dmv een formule samen te vatten.
Probeer inderdaad per vraag de uitkomsten te beschrijven, en mochten het erg veel vragen zijn, alleen bij de opvallende vragen het cirkeldiagram te maken. Uiteindelijk kun je uiteraard een samenvattende conclusie maken over hoe de medewerkers in het algemeen tegenover de stelling staan.

Ps. Een overzichtelijke layout doet wonderen hierbij. Lijn de diagrammen bijvoorbeeld allemaal rechts uit, en hou het aantal keuzes per antwoord bij in een tabel met aantallen en percentages.

Bekijk bijlage enquete tamara.doc
Ik zal nog even de bijlage toevoegen.
Ik heb gewoon niet echt veel verstand van excel en weet niet goed hoe ik het moet analyseren.

Ik heb de enquete gemaakt op enquetemaken.be en van daaruit krijg ik een excel bestand terug met de antwoorden van de medewerkers.. maar tis nogal onoverzichtelijk.

Denk je dat er nog berekeningen gedaan moeten worden of is zo'n cirkeldiagram voldoende? En hoe krijg je die layout daarvan mooi?

Hallo Tamara

Ik zie alleen maar een Word-document (enquete-form).
Het excel document met antwoorden is niet bijgevoegd. Zo kunnen we niet veel.

mvg Peter

@rdg1314

Ik krijg je bestandje niet geopend.

mvg Peter

Sorry rdg1314

Het lag aan de beveiliging van mijn computer.

mvg Peter

Ik heb dat bestand van Wim een beetje aangepast en heb nu een aantal grafieken.. maar kom er nog niet helemaal uit. Op welke manier zouden jullie formules of berekeningen bij deze vragen toepassen? Of kan dat niet? Kan je zo zien of er bijv. een verband is tussen mannen en vrouwen en een bepaald antwoord op een vraag? Bijv. mannen en vrouwen en verband op vraag 11? Maar er zijn bijv. meer vrouwen dan mannen, dus hoe kan ik dat het beste berekenen?
Wat raden jullie mij aan?

Nogmaals een oproep voor hulp. Iemand een idee hoe ik deze enquete het beste kan analyseren?
Ik heb geen verstand van formules etc. Ik weet ook niet of het mogelijk is om bij deze enquete formules toe te passen, verbanden te zien etc.
Ik heb tot nu toe van alle gesloten vragen een klein cirkeldiagram gemaakt. Is dit voldoende? En hoe kan ik bijv. zien of mannen meer tevreden zijn dan vrouwen?

Ik hoor het graag.

Hetzelfde probleem

Hoi Student1, hier een student met hetzelfde probleem. Ik moet ook enquêtes analyseren. Wilde dit eerst vis SPSS doen, maar wat is dat een draak van een programma :-(
Indien je de oplossing hebt voor je enquête probleem, zou je deze dan met mij willen delen? Daar zou je mij ook erg mee helpen!

Ik hoor het graag van je!

Groetjes Eva

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan