• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Enquete in excell

Status
Niet open voor verdere reacties.

BuSTeD

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2007
IK heb nu een equete klaar in excell, maar heb gewerkt met een lijst als antwoord. bv. bij valideren een lijst kiezen en dan de waarden aanduiden.

Maar nu heb ik het probleem dat wanneer ik het document wil beveiligen, dat wanneer het beveiligd is dat ik de lijst niet kan invullen. Dus ik wil een antwoord aanduiden en daar zegt hij dat ik niet de rechten heb omdat dit alleen lezen is.

Kan iemand me helpen?

Bij "extra - beveiliging - gebruikers toestemminig geven om bereiken te bewerken" kan je aangeven welke cellen wel gewijzigd mogen worden door de gebruikers.

Cotje

enquette excel

Dit gevonden in help excel
Selecteer het volledige werkblad door op de knop Alles selecteren te klikken (de grijze rechthoek direct boven het rijnummer voor rij 1 en links van kolomletter A).
Klik in het menu Opmaak op Celeigenschappen, klik op het tabblad Beveiliging en schakel het selectievakje Vergrendeld uit.
Hiermee wordt de vergrendeling van alle cellen in het werkblad opgeheven.

Opmerking Als de opdracht Celeigenschappen niet beschikbaar is, zijn bepaalde gedeelten van het werkblad mogelijk al vergrendeld. Wijs Beveiliging aan in het menu Extra en klik vervolgens op Beveiliging blad opheffen.

Selecteer alleen de cellen die u wilt vergrendelen en herhaal stap 2, maar schakel het selectievakje Vergrendeld deze keer in.
Wijs Beveiliging aan in het menu Extra en klik vervolgens op Blad beveiligen.
Opmerking In het dialoogvenster Blad beveiligen kunt u een wachtwoord opgeven en de elementen selecteren die gebruikers kunnen wijzigen. Zie Werkblad- of werkmapelementen beveiligen voor meer informatie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan