Enquete maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

loesje36

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 jan 2011
Hallo,

Ik zou graag een enquête maken met php, maar ben onervaren. ik heb daarom een model opgezocht, waar je zelf vragen in kunt zetten. (zie link hieronder )

http://www.phphulp.nl/php/script/data-verwerking/enquete/954/enquete/695/

Het probleem is alleen dat de antwoorden eruit komen in de vorm van waardes. stel:

hou je van winkelen?
0 ja
0 nee

en iemand kiest 0 ja, dan krijg ik als uitkomt dat iemand 1 heeft gekozen (als in antwoord 1).

Kan dit anders? Kan iemand het model zo aanpassen dat ik de antwoorden er anders uitkrijg? of heeft iemand een ander script?

alvast bedankt!:)

Hallo,

Je weet welke vragen je hebt en wat de mogelijk antwoorden zijn. Je weet welke antwoorden je hebt op welke vragen. Aan de hand van deze twee gegevens kan je de antwoorden omzetten naar de antwoord mogelijkheden die je bij de vraag hebt ingesteld.
Als je de antwoord mogelijkheden ophaalt en explode() uitvoert, dan zullen je antwoorden in een array komen.
PHP:
<?php
$antwoordmogelijkheden = array(0 => "nee", 1 => "ja");
?>

Als je de antwoorden ophaalt kan je met de boven genoemde variabel de waarde van je antwoord geven.
Je krijgt dan het voglende

PHP:
<?php
$antwoord = 1;
$antwoordmogelijkheden[$antwoord]; // dit zal "ja" teruggeven.
?>

Op die manier kan je je antwoorden terug zetten naar de tekst die je ervoor had bedacht.

Mvg,

T-J

Alvast heel erg bedankt hiervor T-J we gaan ermee bezig. Alleen niet al onze antwoorden hebben Ja/Nee. moet ik deze per vraag in het php bestand zetten? alvast bedankt:)!

Je haalt alle vragen met antwoord mogelijkheden op. Deze zet je ook in een array, dus je kan heel makkelijk bij de echo van de waarde de waarde variabel aan passen met de array waarin de antwoord mogelijkheden staan. Je zou in theorie alleen de $waarde hoeven aan te passen naar $vragen[$vraagnr][$waarde] hoeven aan te passen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan