enter met te veel ruimte

Status
Niet open voor verdere reacties.

harmen__666

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 jul 2002
Berichten
1.975
Als ik in Word een enter geef dan is de ruimte tussen de twee regels veels te groot. Als je een zin af typt en hij gaat vanzelf naar de volgende regel, is dit niet het geval.

Hoe kan ik dit zeer irritante probleem oplossen.

WinVista met Office 2007

Tanx
 
Dit werkt idd, tanx.....maar ik zou toch liever het probleem echt oplossen
 
tanx. ik heb nu nav je tip wel iets gevonden dat ook werkt. Wat jij aangeeft kan ik niet vinden. Ik heb trouwens een Ned. versie....maar goed
 
Hoi,

In het "lint" onder Start, even bij Regelafstand kijken (het icoontje met twee tegengestelde pijltjes naast de uitlijn-icoontjes). Je kunt de Afstand na alinea verwijderen, zodat er geen 2 regels tegelijk komen.

Als dat nog niet werkt, even kijken of de afstand wel op 1.0 staat, en of bij Opties het Geen ruimte tussenvoegen tussen alinea's met dezelfde stijl wel uit staat.

:thumb:
 
Een vraag die al heel vaak gesteld is. Zoeken in het forum op "regelafstand" had je de volgende oplissing gebracht:

De spatiering in Word 2007 kun je als volgt veranderen (zodat er na een Enter niet teveel ruimte ontstaat):
Klik op het kleine pijltje rechtsonder op de balk waarin het woord "Stijlen"staat.
Klik op het pulldown menu en selecteer de stijl Standaard
Klik met de rechtermuisknop en selecteer "Wijzigen"
Zet een vinkje bij de optie: Nieuwe document op basis van dit sjabloon" (Belangrijk)
en klik op de knop "Opmaak" en kies dan voor “Alinea" en zet de regelafstand op "Enkel"
Klik de vensters weg en als het goed is, begint de nieuwe regel nu direct onder de vorige.
 
Bedankt wederom!


Toch werkt het niet zoals omschreven helaas. De regelafstand onthoudt ie wel goed maar het aan vinken van "Nieuwe document op basis van dit sjabloon" niet....


Als ik overigens standaard gebruik, komt er toch nog een grotere afstand tussen. Als ik de optie 'geen afstand' gebruik, komt het wel goed!

Alleen moet je dit dus elke keer doen...
 
Daarom moet je ook -zoals boven beschreven- je stijl aanpassen in je Normal.dot file. Tenzij je voor een ander sjabloon kiest (bij File>New; sorry, heb ook engelstalig word), wordt een nieuw document (b.v. bij opstarten van Word) altijd automatisch aangemaakt op basis van dat 'normal.dot' sjabloon.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan