enter na shell commando

Status
Niet open voor verdere reacties.

jellelysium2000

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2003
Hallo,

Ik was een programma aan het installeren op Linux, alleen het lukt niet helemaal. Ik was bezig als root user en gaf een shell commando voor installatie. tot zover klopt het allemaal. Alleen, dan krijg ik een schermpje met de boodschap "druk op enter als U Flash wilt installeren" Maar de enter toets doet helemaal niks! Ik heb de toegangsrechten in de installatiefolder intussen veranderd maar nog niks. Waarom staat nergens duidelijk uitgelegd hoe je een programma kan installeren op Linux? Ik heb al honderden pagina's doorgelezen in de bijbehorende documentatie van mijn Linux versie maar nergens staat daar in hoe je een programma kan installeren op dat teringsysteem. Hoe moet dat? Zijn alle Linuxgebruikers helderziend? Moet ik een installatiedans uitvoeren naast de PC misschien? Ik hoop dat iemand me kan helpen want ik sta op het punt Suse Linux 9 te verbranden.

Met vriendelijke groet,

Jelle

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt.

Wat wil je installeren en wat heb je nou precies gedaan?
Wat gebeurt er dan als je op de enter toest drukt?

flash

Hallo,

Ik was bezig met het installeren van de flash plugin. Maar eigenlijk geldt het voor alles wat ik wil installeren. Eerst krijg ik de gecomprimeerde tar bestanden. Daarna haal de folder uit het tar archief. Dan ga ik de folder in en geef het juiste shell commando en begint de aanloop naar de installatie. Dan staat er een boodschap dat ik het programma installeer als de root user, hetgeen klopt en dat ik op enter moet drukken om door te gaan met de installatie. Alleen gebeurt er niks als ik op enter druk. De boodschap blijft gewoon staan. Min of meer hetzelfde gebeurt als ik Zend Optimizer wil installeren. Is het uberhaupt mogelijk om iets op Linux te installeren dat niet van de cd afkomt? Ik hoop dat je me kan helpen, want ik ben echt wanhopig. Ik ben hier al veel te lang mee bezig.

Jelle

Re: flash

Geplaatst door jellelysium2000
Is het uberhaupt mogelijk om iets op Linux te installeren dat niet van de cd afkomt?

Ja hoor dat is mogelijk, ik doe dat regelmatig.

Wat betreft de flash plugin, je kan gewoon het bestand libflashplayer.so (en misschien ook flashplayer.xpt, maar ik weet niet zeker of die nodig is) in de directory zetten waar je browser de plugins verwacht.

Wat betreft andere programma's, hoe probeer je die te installeren?
Meestal installeer je tar archieven door ze uit te pakken en dan in de nieuwe directory

./configure
make
make install (deze moet als root)

in te typen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan