Enter via USB

Status
Niet open voor verdere reacties.

HMDH

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2010
Berichten
180
Beste forum helpers,

weet er iemand hoe ik een USB snoer met stekker (oud snoer afgeknipt) :confused:geschikt kan maken om alleen een externe drukknop de enterknopfunctie te laten verrichten??

Dus als ik een externe drukknop (pulsdrukker) indrukt moet de comuter dit zien als een enter.

Met vriendelijke groet, Harry.
 
circa 30 personen moet om de beurt een enter op de PC geven om een ducument te activeren.

Als ik mijn nootbook laat gebruiken is de kans groot dat er iemand op een verkeerde knop drukt, of iets anders doet, te groot.

Harry.
 
Geen idee van de achtergrond, maar er zijn een aantal manieren om dit te bereiken.

1) Via USB. Je hebt nodig een drukknop naar USB interface. Zoek eens onder domotica en industriele automatisering. Verdr heb je dan nog een stukje software nodig wat de knopdruk signaleert en vertaald naar de door jou gewenste toets (enter).

2) Via de seriele poort. Eigenlijk hetzelfde verhaal als voor USB. Of met wat soldeerwerk kun je ook wel een rechtstreekse signaalgever maken, maar blijft dat je software nodig hebt om het signaal om te zetten in de gewenste toetsdruk

3) Een USB toetsenbord aansluiten en aan de gewenste toets een paar draadjes solderen met de drukknop. Hierbij heb je dan geen extra software nodig.

Alles redelijk omslachtig lijkt mij. Het document is blijkbaar zo belangrijk dat hiervoor 30 mensen op een toets moeten drukken, maar toch vertrouw je ze niet om 2 seconden aan je toetsenbord te zitten. Als alternatief kun je het document natuurlijk rond emailen. Als iedereen het document steeds doorstuurt aan de volgende persoon op de lijst en de laatste weer aan jou, zie je ook dat iedereen akkoord is.
 
Heeft niets met vertrouwen te maken.
Mijn vader zei altijd " je mag wel alles eten maar niet alles weten" (ga nou niet zeggen dat ik het aan m'n vader moet vragen a.u.b.)
De vraag lijkt mij simpel. Welke draadje moet ik aansluiten om de enterknop te activeren??
Ik heb een nummeriek toetsenboordje liggen dat ik kan slopen en de enterknop vervangen door een drukknop. Dit zou een oplossing zijn.
Maar simpeler lijkt mij als ik direct via een USB dit kan bewerkstellen. Vandaar mijn vraag aan dit Forum.
 
Het is maar wat je simpeler vind. Je kunt namelijk niet een knopje rechtstreeks aan USB hangen. Je zult een stukje electronica nodig hebben dat de drukknop (puls) omzet in een digitaal USB signaal. Aan de computerkant zul je een stuk software nodig hebben wat enerzijds kan communiceren met je zelfbouw electronica en anderzijds dit signaal kan omzetten in een gesimuleerde toetsdruk naar keuze (in jouw geval Enter). Is niet een hobbyprojectje wat je zo even in een middagje doet.

Je kunt beter een toetsenbordje opofferen. Elke toets zal ergens 2 contactpuntjes hebben op een printplaat. Tussen deze 2 punten kun je een draad solderen met aan de andere kant de gewenste knop. Druk je op de knop dan is dit voor de computer hetzelfde als het indrukken van de betreffende toets.
 
Ok duidelijke taal.
Ik had dit eigelijk in eerste instantie zelf bedacht maar omdat ik niet weet hoe USB werkt was ik in de veronderstelling dat dit simpel moest zijn. Dus dat wordt slopen en solderen.

Met vriendelijke groet, Harry.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan