• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Enteren in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jennieke

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2006
Goedemorgen,
Ik heb een vraag: ik ben een bestand aan hetmaken met allerlei tabbladen waarin mensen bepaalde dingen in moeten vullen. Nu heb ik elke keer 1 cel (groot, want die dat zijn verschillende samengevoegde cellen) waarin ze iets kunnen typen. Nu is het zo dat je in die cel niet door kunt enteren naar beneden. In plaats van binnen die cel te blijven, ga je automatisch naar een andere cel. Is daar een oplossing voor, zodat dat wel kan? En dat de cel dan automatisch groter wordt (en dus de cellen daaronder naar beneden verschuiven) wanneer je er meer in typt.
Hoop wat te horen!!! Alvast bedankt.
Groetjes Jennieke

jennieke,

bij extra - opties kan je bepalen wat een enter doet (naar beneden, rechts,...). als je meerdere regels wil, moet je alt-enter duwen en als je gewoon tekst wil typen en zo de cel groter laten worden, moet je de opmaak aanpassen. ik ken echter de nederlandse vertaling niet.

steven

cel automatisch groter laten worden

Dank je voor je reactie,
Alleen snap ik nog niet hoe dat dan werkt met het veranderen van de opmaak.
Ik wil graag dat alles wat onder die cel staat (in andere cellen) dan ook verschuift naar beneden wanneer ik meer tekst in die cel typ dan dat er voor het eerste gezicht inpast. Weet iemand daar nog een antwoord op?

Rechtsklikken op de cel waar de tekst in komt, vervolgens Celeigenschappen..., dan tabje Uitlijning, dan Terugloop aanvinken.

Ja dat weet ik, heb ik al gedaan.
maar dan nog krijg ik dit probleem.
Je kunt dan namelijk wel verder typen, en als je aan het typen bent wordt het vak groter. maar als je dan naar een andere cel gaat, dan zie je gewoon de helft van de tekst in die vorige cel.
Ik wil juist graag dat ik de hele tekst blijf zien, dus dat het zichtbare vak ook die grootte aanneemt als van de tekst.
Is dat mogelijk???

oke, het voorbeeld staat in de bijlage.

Bijlagen

• voorbeeld excel.JPG
    voorbeeld excel.JPG
    66,7 KB · Weergaven: 74
je moet de excelfile zelf zippen. met een JPG kan ik niet ziet waar er een fout zou kunnen zitten.

jennieke,

Als je binnen dezelfde cel naar de volgende regel wilt gaan dan gaat dat met Alt+Enter
Dit gaat echter alleen bij niet-samengevoegde cellen.

Mvg

Piet

Jennieke,
Als ik zo de afbeelding bekijk dan denk ik dat je het er het beste aan doet om, op de plaats waar de info moet komen, een tekstvak in te voegen. Je doet dat via de werkbalk tekenen. Het is wat omslachtig maar zoals Piet al opmerkte zal wat jij wilt met samengevoegde cellen niet lukken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan